شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137

شهید سعید کهکشان

 

نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345

تاریخ شهادت : 1364                            عملیات و محل شهادت:والفجر8- فاو

 

 

پنجمین سال از دهه ی 40، دهه ی تبلور یاران روح خدا بود که سعید قدم در دنیای خاکی نهاد . از همان کودکی درس بندگی و زندگی در آغوش پرمهر مادر و در زیر سایه ی کوشای پدر آموخت تا به جایی که لیاقت آن یابد که نامش در زمره ی یاران خدا به ثبت رسد.

به سن تحصیل که رسید روانه ی محفل علم آموزان گشت و از مدرسه ی ناطق فراگیری علم را آغاز نمود و شمع وجودش تا پایان سال چهارم دبیرستان روشنگر محفل دانش آموزان در دبیرستان حکیم ثنایی بود .

سعید انس و الفتی با قرآن و ذکر اهل بیت علیهم السلام داشت. در مجالس دعا و توسل شرکت فعال می جست و خود از فعالان برپاکننده این محافل بود .

خوش خلق و مهربان بود. غیرت و تعصب دینی اش او را به امر به معروف و نهی از منکر وا می داشت و در هر حال در پی آن بود که گره ای از کار کسی بگشاید و حلال مشکل دیگری شود.

با اوج گیری قیام مردم علیه حکومت ظلم و جور طاغوت به جرگه ی انقلابیون پیوست و پس از پیروزی انقلاب چون در دل شور و عشق امام داشت به عضویت بسیج درآمد.

با حمله ی دشمن به خاک وطن راهی میدان رزم شد و پس از طی آموزش هایی به عنوان کمک آرپی جی زن در عملیات مختلف شرکت جست تا آنکه سرانجام در عملیات والفجر8 در منطقه ی فاو بر اثر اصابت ترکش بر سر در سجده ای خونین به والاترین مقام یعنی قرب الهی رسید.

 

وصیت نامه

یک خواهش دارم و آن این که تو را به پهلوی شکسته ی مادرم زهرا سلام الله قسم ،این امام بر حق، این پیر جماران، این رهبر را یاری کنید و تنهایش نگذارید.

تو را به پهلوی شکسته ی مادرم قسم کاری کنید که از منتظران واقعی حضرت مهدی عجل الله باشید و این جبهه ها را خالی نگذارید و نکند خدایی ناکرده امام زمان را ناراحت کنید.

درباره basir

موارد جالب

شهید مجتبی ابراهیمیان دولت آبادی

بازدیدها: 90نام پدر : عباس                                                         تاریخ شهادت : 20/9/1360 تاریخ تولد : 1342                                                    عملیات : …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۱۳
  • ۶۷۹
  • ۵,۴۳۴
  • ۲۳,۶۳۷
  • ۳,۸۹۹,۶۲۸
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۵