شهید علیرضا آقاجانی فشارکی

بازدیدها: 87

 

نام پدر : اکبر                               تاریخ تولد : 1347

تاریخ شهادت : 1365                     عملیات ومحل شهادت: کربلای4- اروند رودشهید علیرضا آقاجانی فشارکی 01

 

 

 

سال 47 بود که شکوفه ی وجود علیرضا در باغ هستی شکفته گشت و طراوت و زیبایی را برای خانواده اش به ارمغان آورد.

با رسیدن به هفت سالگی برآن شد تا تلخی جهل را با شیرینی علم از میان برد، پس دل به آموزگار دانایی سپرد و هشت سالی در این راه قدم گذاشت . پس از آن راهی کلاس درس عاشقی شد، تا درس شهادت از مولای خود آموزد.

علیرضا با دل بریدن از دنیا و تعلقاتش ، کمک حال مستمندان بود و زیاد صدقه می داد. رعایت ادب، ساده زیستی، شجاعت و متانت از خصلت های اخلاقی او بود واحترام به پدر و مادر و برآوردن حوائج آنان دغدغه ی همیشگی اش.

او که دوران نوجوانی اش همزمان بود با روزهای پرشور و خروش انقلاب با اوج گیری جنگ و تجاوز دشمن خون غیرت در رگهایش جوشید و عزم میدان نبرد نمود.

زمان زیادی از شهادت برادر نمی گذشت و داغ دل مادر به او رخصت اعزام نمی داد، پس بی تابی ها و بی قراری هایش در کنار منطق و استدال گفتار پدر و مادرش را واداشت تا او را هم راهی جبهه کنند.

گذراندن دوره های آموزشی علیرضا را مهیای عملیات کربلای4 نمود تا به عنوان غواص به دل آب زند و به مقابله با دشمن متجاوز رود.

در حین عملیات تیری به او اصابت کرد و در اثر شدت خونریزی نتوانست خود را نجات دهد پس آب کفن او گشت و تا یک ماه بعد میزبان بدن مطهرش شد و سرانجام با پیدا شدن پیکرش به آغوش خانواده بازگشت و پس از تشییعی باشکوه در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت.

پیام شهید

سعی کنید پیرو راه شهیدان و اولیاء خدا باشید.از برادرانی که هنوز ازدواج نکرده اند خواهش می کنم ازدواج کنند زیرا با ازدواج نصف دین کامل می شود.

درباره basir

موارد جالب

شهید مجتبی ابراهیمیان دولت آبادی

بازدیدها: 90نام پدر : عباس                                                         تاریخ شهادت : 20/9/1360 تاریخ تولد : 1342                                                    عملیات : …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۶۲
  • ۶۷۹
  • ۵,۴۸۳
  • ۲۳,۶۸۶
  • ۳,۸۹۹,۶۷۷
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۵