شهید حسن جلوخانیان

بازدیدها: 34

نام پدر : اسدالله                                                          تاریخ تولد : 1335

تاریخ شهادت : 20/2/1361                                       محل شهادت: شلمچه

حدیث پروازشهید حسن جلوخانیان 01

طلیعه ی وجود حسن در سال1335 در میان خانواده ای زحمتکش آشکار گشت. با فرا رسیدن زمان فراگیری علم و دانش در محضر آموزگار حاضر شد و توانست تا گرفتن مدرک دیپلم همراه این قافله بماند. پس از آن قدم در راه کسب روزی حلال گذاشت و کمک خرج خانواده شد.

با برخاستن صدای انقلاب در سراسر ایران به مجمع فعالان مردمی پیوست و دستان خود رابه مشت های گره خورده ی مردم متصل کرد و برای در هم شکستن رژیم پهلوی و پیروزی حق بر باطل در تمام صحنه ها حضور یافت و در این بین مورد تعقیب ساواک قرار گرفت اما هیچ از فعالیت هایش کم نشد.

صداقت گفتار، راستی رفتار و شجاعت و چالاکی اش زبانزد دوستان و آشنایان بود.او که دنیا در نظرش هیچ بود وبی ارزش در خفا و آشکارا به مستمندان انفاق می کرد و دستگیر آنان می شد. محراب دلش را با زمزمه ی آیات مبارک الهی و ادعیه نوارنی می ساخت و با گذاردن نماز عشق در آستان حضرت دوست معطر می کرد. عشق و علاقه ی وافری به امام امت داشت و در راستای فرامین او قدم می گذاشت.امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ی مهم خود می دانست و جسورانه در راستای اقامه ی آن قدم می گذاشت.

به هنگام بلند شدن بانگ “هَل مِن مُعین” سبزپوشان بلند قامت، او هم از این قافله دور نماند و همراه کاروان کربلاییان به سپاه پیوست و راهی کردستان شد. پس از چند ماه خدمت در کردستان و مبارزه با کومله و دمکرات راهی جبهه های جنوب شد و سرانجام در عملیات آزادسازی خرمشهر در اثر اصابت ترکش به کمر ردای سرخ شهادت بر تن کرد و جان به جان آفرین تقدیم نمود.

پیام شهید

قدر امام و انقلاب و این آزادی را بدانیم.

درباره basir

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۳۱
  • ۶۷۹
  • ۵,۴۵۲
  • ۲۳,۶۵۵
  • ۳,۸۹۹,۶۴۶
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۵