شهید سید حسین سقائی

بازدیدها: 35

نام پدر : سید علی                                                       تاریخ تولد : 1/9/1341

تاریخ شهادت : 16/6/1391                                      محل شهادت:اصفهان -جانباز شهید سید حسین سقائی 01دفاع مقدس

حدیث پرواز

اولین روز از آخرین ماه پاییز سال 41 بود که حسین در محضر پروردگار عهد و پیمان بندگی بست و پیمانه ی حیاتش شکل گرفت. در باغ پرطراوت زندگی و در کنار ترنم دلنشین نصایح پدر و نغمه های مهربانانه ی مادر رشد کرد و با آیین زیبای اسلام آشنا گشت.

تربیت خانوادگی و شور و شیدایی درون از همان کودکی او را روانه ی مجالس اهل بیت علیهم السلام کرد و یکی از فعالان هیئت بنی فاطمه شد.

در زمان شکل گیری نهضت پیر خمین به جرگه ی انقلابیون پیوست و با همه ی توانش غیرتمندی خود را به تصویر کشید تا آنکه انقلاب به پیروزی رسید.

آن زمان که شیطان بزرگ جنگ تاریکی را به سرزمین نور تحمیل کرد، در صف آزادمردان ارتش در مقابل دشمن قد علم کرد و دلاورانه راهی جبهه شد و سرانجام پس از دلاوری ها و شجاعت ها ی فراوان با اصابت تیر خصم به ناحیه ی کمر قطع نخاع گردید و فصلی نو در زندگی اش آغاز گشت.

مشکلات جسمی و برخی ناتوانایی ها هیچ از روحیه ی خستگی ناپذیر او نکاست و با ازدواج با همسری ایثارگر دوباره به فعالیت های خود افزود.

سید حسین که ذوق و استعدادی وافر در انجام فعالیت های هنری به ویژه مرمت آثار تاریخی و کارشناسی صنایع دستی کهن داشت حرفه اش را ادامه داد و خود صاحب سبک شد و با پشتکار فراوان توانست احیاء کننده ی روشی از مشبک فلزات شود که بیش از پانصد سال به دست فراموشی سپرده شده بود. حسین شعر وشاعری را نیز از پدر به ارث برده بود

پایبندی به اعتقادات ،اهتمام به انجام واجبات و حتی مستحبات واخلاق خوش و روحیه ی بالایش سبب شده بود افراد زیادی را جذب خود کند .

سید حسین سرانجام در شانزدهم شهریور ماه سال 91 پس از تحمل 28 سال مشقت جانبازی در سن پنجاه سالگی دیده بر جهان بست و به یاران شهیدش پیوست.

 

 

 

درباره basir

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۱۸۹
  • ۲,۸۵۳
  • ۲۱,۲۱۱
  • ۵۱,۹۹۴
  • ۳,۹۶۱,۱۶۰
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹