شهید سید منصور حریرچیان

بازدیدها: 32

نام:سید منصور حریرچیان

نام پدر:                                                                   تاریخ تولد: 18/9/1326

محل شهادت: بمباران ذوب آهن اصفهان                         تاریخ شهادت:  10/6/1366

حدیث پروازشهید منصور حریرچیان 01

وقتی بیست و چهارم آذرماه 1326 چشمانش را به روی دنیا گشود. مهر نهفته در سیمایش که حاکی از مهربانی و خوش‌خلقی بود، به دل و پدر و مادر و اطرافیانش نشست.

محیط خانواده و تربیت صحیح، او را فردی متدین و مردم‌دار رشد داد.

منصور در سن تحصیل مصمم، علم ‌آموزی را آغاز کرد و تا پایان کاردانی ادامه داد. آن زمان که ابراهیم زمان بتخانه را ویران کرد، همراهی‌اش نمود و سپس در خط اول جبهه صنعت در ذوب آهن اصفهان،‌ سلاح خودکفایی برداشت و مسؤولیت قسمت فشار قوی را بر عهده گرفت و ضمن کار و تلاش مدرک کارشناسی این رشته را نیز دریافت کرد.

همسرش می‌گوید: خوش خلق وخو بودنش برای ما و دیگران نمونه بود و اهل خیر و دست و دل بازی‌اش الگو.

انسان فهمیده‌ای که حب اهل بیت علیه السلام در درونش ریشه دوانده بود. به نحوی که ماه محرم درب خانه‌اش سیاه‌پوش بود و سالی یک بار زیارت حضرت رضا(ع) را بر خود و خانواده واجب می‌شمرد.

خانواده دوست بود و به همسر و تک فرزندش عشق می‌ورزید. دو هفته قبل از شهادت به همسرش گفته بود، در رؤیای صادقه‌ای دیدم در ایام محرم به ملکوت پرواز می‌کنم. لذا در هفتم محرم و در حالی که روز کاری‌اش نبود و فقط برای خدمت ویژه به ذوب آهن عزیمت نمود، بر اثر بمباران با 24 نفر دیگر از خادمان این صنعت به شهادت رسید و در روز تاسوعا به خاک سپرده شد و این‌گونه مزد اخلاصش را دریافت کرد.

 

 

 

درباره basir

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۲۹۴
  • ۷۵۱
  • ۳,۳۳۳
  • ۳۹,۰۵۴
  • ۳,۹۳۹,۲۷۱
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹