شهید سیدناصر شجاعی

بازدیدها: 53

نام پدر : سید حسن                                                      تاریخ تولد :شهید سید ناصر شجاعی15/6/1365

تاریخ شهادت :1365/10/19                                عملیات ومحل شهادت : کربلای 5- شلمچه

حدیث نور

دهه ی چهل زمان تولد ناصر بود در خانواده ای که پیرو مکتب زهد و پرهیزکاری بودند . وی در زیر سایه ی پدر و مادری که رسالتشان تربیت فرزندانی متدین بود رشد کرد و بالید.

با رسیدن به سن تحصیل قدم در راه علم آموزی نهاد و پس از گرفتن مدرک دیپلم برای دفاع از میهن درس را رها کرد و به رسالتی والاتر پرداخت.

با شنیدن نوای پیری فرزانه که صدای رسایش در دل پیر و جوان ولوله انداخته بود به رهروان مسلکش پیوست و در مقابله با ظلم رژیم حاکم جسورانه وارد عمل شد. پس با پخش اعلامیه های امام، راه او را به همگان نشان می داد.

ناصر با تمسک به معارف اسلامی وجودش آراسته به اخلاق حسنه بود. او تقید فراوان به اقامه ی نماز در اول وقت و به جماعت داشت و امر به معروف و نهی از منکر را هیچ گاه ترک نمی کرد.

احترام به پدر و مادر ،شوخ طبعی ،مهربانی و صداقت و کمک به محرومان و مستمندان از ویژگی های اخلاقی او بود.

با فرار شاه و ورود امام به خاک میهن قلب او نیز مانند دیگر هموطنانش مالامال از شادی گشت. این نشاط به مزاج دشمنان کوردل و حسودان تاریخ خوش نیامد و همه مستکبران دست در دست هم به پشتوانه ی عراق برخاسته و به ایران حمله بردند.

ناصر هم چون دیگر قلندران پاکباز طریقت راستی و درستی از طریق بسیج مدرسه ی هاتف راهی میدان رزم شد و پس از پنج سال حضور در جبهه و خلق رشادت ها و ایثارگری های فراوان در عملیات کربلای5 در حالی که آرپی جی زن بود در اثر اصابت تیر به سرِ نازنینش به شهادت رسید.

پیام شهید

خواهران! حجابتان را رعایت کنید.

درباره basir

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۱
  • ۵۳۱
  • ۲,۵۳۷
  • ۱۹,۳۰۶
  • ۶۳,۳۹۰
  • ۳,۹۹۲,۰۵۱
  • ۱۴۰۳-۰۲-۱۵