طلبه ی شهید مهدی شیخ سجادیه

بازدیدها: 41

نام پدر : جواد           تاریخ تولد : آبان ماه 46

تاریخ شهادت : آبان ماه 62عملیات و محل شهادت : والفجر 4- پنجوین

شهید مهدی شیخ سجادیه 01
حدیث پرواز
آبانماه سال 1346 عطر دل انگیز تولد کودکی خانه ی خانواده ی شیخ سجادیه را پر کرد . پدر و مادر مذهبی و متدینش نام او را مهدی نهادند . وی در حالی که قافله سالار لحظه های سبز کودکی اش آوای پرمهر مادر و نفس های زندگی بخش پدر بود پا به کوچه باغ بندگی نهاد .

درس و تحصیل را از مدرسه ی کازرونی آغاز کرد و دوران راهنمایی اش را در مدرسه حکیم سنایی سپری نمود. شدت علاقه اش به فراگیری علوم دین او را راهی حوزه ی علمیه کرد و دوران پر شور طلبگی اش را در مدرسه حقانی قم سپری نمود.

نور ایمان در وجود وی سبب گشته بود که به هنگام شنیدن بانگ اذان در محضر پروردگار حاضر شده و به نماز بایستد وهر کجا وظیفه ی خود می دانست بی هیچ واهمه ای امر به معروف و نهی از منکر می کرد.

وجود مهدی آراسته به صفاتی چون مهربانی وقناعت بود و اخلاق پسندیده و شوخ طبعی اش زبانزد همگان. وی احترام فراوان به پدر و مادر می گذاشت.

مهدی در اوقات فراغت به فعالیت های ورزشی و هنری می پرداخت و از آن میان به خطاطی و والیبال علاقه ی بیشتری داشت.

زمانی که رعد فریادهای الله اکبر مردمِ انقلابی پایه های ظلم و جور حکومت شاهنشاهی را لرزاند به جرگه ی انقلابیون پیوست و با شور و شوق برای به بار نشستن حکومت اسلامی فعالیت کرد.

و آن هنگام که دشمن متجاوز حرمت ایران شکست و بر طبل تجاوز کوبید با تلاش فراوان مجوز اعزام گرفت و از طریق لشکر محمد رسول الله راهی جبهه شد و در زمره ی کم سن و سال ترین روحانیون گردان ها قرار گرفت.

آبانماه سال 1362 بود که منطقه ی پنجوین شاهد عروج خونین او شد و نامش در زمره ی قهرمانان عملیات والفجر4به ثبت رسید.

پیام نور

ما باکى از شهادت نداریم، ما باکى از کشته دادن نداریم. شما ملت ایران که با خون خود، با جوانهاى خود اسلام را بیمه کردید، دست اجانب را قطع کردید، شما بر همه ما منت دارید. امام خمینی(ره)

درباره basir

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۱۳
  • ۲,۳۹۶
  • ۱۰,۵۳۸
  • ۲۹,۴۷۶
  • ۳,۹۱۱,۵۷۵
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۸