شهدا

شهید محمد رضا نوروزی

Views: 74

نام پدر :ابراهیمتاریخ تولد : ۱۳۴۲

تاریخ شهادت : ۲۱/۲/۱۳۶۱    عملیات و محل شهادت : بیت المقدس – دارخویینشهید محمد رضا نوروزی

حدیث پرواز

صحیفه ی زندگی محمد رضا در سال ۱۳۴۲ در شهر اصفهان گشوده گشت.

دستان پرمهر مادر و سایه ی کوشای پدر پناهگاه او شد برای رشد و تعالی. پس با رسیدنش به سن تحصیل راهی دبستان سوزن چی شد و علم آموزی را آغاز نمود.

با روشن شدن چراغ خاموشی ناپذیر انقلاب او نیز برای روشن نمودن محیط ظلمانی آن روز همچون شمعی سوختن آغاز نمود و با فریاد استقلال و آزادی در جسم بی جان شهر روحی تازه دمید.

پس با پیروزی انقلاب به عشق پاسداری از آن بیشتر شب ها به نگهبانی می پرداخت و روزها در مسجد فعالیت می کرد تا آنکه سپاه پاسداران شکل گرفت و محمد رضا به جمع یاران امام پیوست.

نور ایمان و اعتقاد قلبیِ محمد رضا، شب هنگام او را بر سر سجاده ی انس می نشاند و روزه ها با روزه داری روحش را تزکیه می کرد.

شجاعت، خوش خلقی و مهربانی از ویژگی های بارز اخلاقی اش بود و کمک به فقرا ومهمان دوستی از صفات روحی اش.

با بلند شدن صدای شوم گام های تجاوز خصم، او که وجودش سرشار از عزت و مردانگی بود و قلبش برای جهاد می تپید،لباس رزم بر تن کرد و راهی جبهه شد .دلاوری ها و توانایی هایش خیلی زود نمایان گشت و به منصب فرماندهی رسید. تا آنکه منطقه ی دارخویین محل معراجش شد و نام او در زمره ی شهدای عملیات بیت المقدس قرار گرفت.

کلام نور

لهذا مى‏ آمدند بعضی اشخاص و به من مى‏گفتند که شما دعا کنید که ما شهید بشویم. این صبغه، صبغه دین است، اسلام است. امام خمینی(ره)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا