شهید حسین احمدیان

بازدیدها: 33

شهید حسین احمدیان 01نام پدر :محمد                                                   تاریخ تولد : 1344

تاریخ شهادت : 23/4/1361                        عملیات :رمضان

حدیث پرواز

چهارمین سال از دهه ی چهل بود که شهر اصفهان مزین به قدوم پسری گشت که به عشق سومین امام شیعیان نامش را حسین نهادند.

او با مرور آیه های بندگی در کلام مادر و نفس های مردانه ی پدر کتاب زندگی را ورق زد و به سن تحصیل رسید. پس از راهیابی به دوران راهنمایی به علت بی حجابی معلم از رفتن به مدرسه امتناع ورزید و از آن پس برای یاری رساندن به پدر در تأمین مخارج خانواده مشغول به کار شد.

آن گاه که مردی از تبار مردان با صلابت در برابر ظلم و ستم پهلوی قدعلم کرد، او علیرغم سن اندکش، در کنار سایر انقلابیون با شرکت در تظاهرات و فعالیت های انقلابی به جمع یاران امام خمینی (ره) پیوست و سهیم در پیروزی انقلاب شد.

وجود حسین آیت مهربانی، خوش خلقی ،ایثار،مهمان دوستی و خدمت به دیگران بود و به همین دلیل همگان را مجذوب خود می ساخت.

به هنگام طنین اذان، روح و جسمش بی التفات به دنیا به سوی یار برای نماز جماعت می شتافت و خواندن نماز را بر هر کاری برتری می داد.

با اوج گیری حملات دشمنان به خاک وطن غیرت و مردانگی وجود حسین را به تلاطم انداخت اما سن و سال کم به او رخصت اعزام نمی داد.پس با دست بردن در شناسنامه و زیاد کردن سنش جواز حضور یافت و راهی کردستان شد. پس از هفت ماه حضور در کردستان به جبهه جنوب رفت.

عملیات های محرم ،طریق القدس ،بیت المقدس ،فتح المبین و رمضان شاهد حضور دلاورانه ی این بزرگ مرد کوچک بود تا آنکه در عملیات رمضان غریبانه در خاک عراق در اثر اصابت ترکش خمپاره زخمی گشت و به شهادت رسید و جسم مطهرش به مدت 15سال در دیار غربت میهمان خاک و آفتاب شد تا آن که تکه هایی از استخوان پیکرش به میهن بازگشت.

کلام نور: شهدا شمع محفل بشریتند. امام خمینی(ره)

درباره basir

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۱,۳۷۱
  • ۳,۶۱۸
  • ۲۰,۵۱۲
  • ۵۰,۸۰۴
  • ۳,۹۵۹,۴۸۹
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹