جانباز شهید حاج احمد سامونی(منصور سامانی)

بازدیدها: 94

نام پدر: حاج محمد                                                          تاریخ تولد:2/2/1342

محل شهادت :اصفهان بر اثر جراحات دفاع مقدس       شهادت:1378/10/28

حدیث پرواز

احمد در اردیبهشت ماه سال 1342تولد یافت. وی در آغوش خانواده ای متدین و مذهبی رشد کرد و با اصول و آداب مذهب آشنا گشت.شهید منصور سامانی 01

پدر که از مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود دست او را می گرفت و به مجالس اهل بیت(س) می برد و به همین سبب پایه های اعتقادی اش از کودکی چنان استوار و محکم گشت که قرآن مونس تنهایی هایش شد و نیایش های شبانه همدم خلوت هایش و نور ایمان در وجودش او را فردی متواضع و خوش خلق ساخته بود.

وقتی که امواج سرکش انقلاب بر کناره های بیداد و ظلم طاغوت کوبید و ناخدای کشتی نجات، خمینی کبیرآنرا به سوی جزیره ی نور رهنمون کرد، او هم به خیل مردان انقلابی پیوست و قدم به وادی مبارزه نهاد و با شرکت در تظاهرات، پخش اعلامیه و فعالیت های دیگر سهیم در پیروزی شد.

زمانی که خصمِ بی مقدار، آتش عداوت برافروخت احمد لباس خدمت بر تن کرد و از طریق سپاه راهی کردستان شد. چندی بعد با گذراندن دوره ی تخصصی دیده بانی، به توپخانه ی لشکر امام حسین (ع) رفت ورشادت ها و جانفشانی های فراوان برای دفاع از دین و میهنش نمود تا آنکه در حین عملیات والفجر8 تیر به سرش اصابت کرد و با از دست دادن چشمانش دیگر نتوانست به جبهه برود.

با وجود شرایط دشوار زندگی او هیچ گاه ناامید و رنجور نشد و با استواری و استقامت قدم در راه جهادی دیگر نهاد. پس با وجود داشتن سه فرزند و مسئولیت زندگی، تحصیلاتش را در دانشگاه اصفهان ادامه داد و در کنار آن به برگزاری کلاس های مداحی و حفظ و قرائت قرآن همت گمارد و در مدرسه ی ابابصیر به تدریس مشغول گشت.

سرانجام دست تقدیر او را به همرزمانش رساند و در سن 36سالگی در ماه میهمانی خدا در حالیکه چهل روز بیشتر نبود که از زیارت کربلا بازگشته بود ردای سرخ شهادت بر تن کرد و به وصال محبوب رسید.

پیام شهید

سفارش من به امت مسلمان این است که در حالی که به امور دنیوی خود بها می دهید مقداری هم به فکر آخرت خود باشید.از یاوه گویی بپرهیزید وبا استواری و صداقت تمام یاور امام باشید. در سختی ها او را تنها نگذارید وتنها در مواقعی که برای شما منفعتی هست سنگ یاری او را به سینه نزنید.ای جوانان عزیز!مقداری به خود آیید و از لذایذ خلاف شرع بپرهیزید.از نیروی جوانی خویش و قدرت تفکر و شکوفایی خود در راه خدمت به اسلام و سرکوبی مستکبرین بهره ببرید.

درباره basir

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۲۱
  • ۵۵۱
  • ۲,۹۹۲
  • ۳۸,۸۳۴
  • ۳,۹۳۷,۷۷۰
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۲