شهید مهدی بدیعی

بازدیدها: 107

نام پدر : مرتضی                                                      تاریخ شهادت: 1366/3/1شهید مهدی بدیعی 01

تاریخ تولد: 1341/7/1                                               محل شهادت : سردشت

حدیث     پرواز

شقایق وجود مهدی در سال 1341 بر بوستان زندگی شکوفا گشت و در دامان پرمهر مادر آیه ی محبت آموخت و در مکتب صلابت و استواری پدر شیوه ی خوب زیستن. آن هنگام که سروش دانایی بانگ آموختن سرداد به جمع علم آموزان پیوست و تنها تا گرفتن مدرک سیکل توانست در این وادی بماند. وجود او سرشار از صفات نیک اخلاقی چون خوش خلقی، صبر، مهربانی و تلاش و جدیت در انجام کارها بود. او با وجودی منور به نور ایمان قبل از رسیدن به سن بلوغ خود را مکلف به رعایت واجبات کرده بود و در انجام مستحبات نیز از همگان پیشی گرفته و نماز شب و قرآن می خواند. مهدی با اقتدا به مولایش علی(علیه السلام) مخفیانه به فقرا کمک می رساند و احترام زیادی برای پدر و مادرش قائل بود. در روزهای پرهیاهوی انقلاب با گام های استوار خود قدم در خیابان ها گذاشته و با مشت های گره کرده فریاد استقلال و آزادی سر داد تا آن که انقلاب به پیروزی رسید و چندی بعد با حمله ی خصمانه ی عراق به ایران دفاعی عاشقانه شکل گرفت. مهدی هم که در دل عشق وطن داشت و در سر سودای حفظ انقلاب از طریق ارتش جمهوری اسلامی به جبهه شتافت. جبهه های جنوب و کردستان شاهد دلاوری ها و ایثارگری های این بزرگ مرد تاریخ ایران بود تا آن که در سال 1366 در منطقه ی سردشت بر اثر اصابت ترکش خمپاره به نخاع و کمر مجروح گشت و پس از چند روز در بیمارستان به شهادت رسید.

کلام نور

مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) :

اساساً جهاد واقعی و شهادت در راه خدا جز با مقدمه ای از اخلاص ها و توجه ها و جز با حرکت به سمت “انقطاع الی الله” حاصل نمی شود.

 

درباره basir

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۷۲۲
  • ۴۸۱
  • ۹,۲۰۸
  • ۲۸,۱۱۹
  • ۳,۹۰۹,۸۸۸
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۸