دبیر اجرایی یادواره ۲۱۰ شهید هیئت بنی فاطمه اصفهان از برگزاری مراسم بزرگداشت این شهدا با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خبر داد

بازدیدها: 8

محمود افقری بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه قدمت هیئت بنی فاطمه به بیش از ۱۰۰ سال پیش بر می گردد، اظهار داشت: در زمانی که جو خفقان در کشور حاکم بود تعدادی از مداحان و مرثیه سرایان دور یکدیگر جمع شدند و هر بخش شهر اصفهان یک هیئت برای خود ایجاد کرد که بخش سه اصفهان نیز هیئت محله دردشت را تشکیل داد.

وی با اشاره به اینکه از این محله ۲۱۰ شهید تقدیم انقلاب و دفاع مقدس شده است، افزود: این شهدا تربیت یافته پدرانی هستند که در دوران خفقان آور، این هیئت‌ها را با هر گونه سختی زنده نگه داشتند.

دبیر اجرایی یادواره ۲۱۰ شهید هیئت بنی فاطمه اصفهان با بیان اینکه این هیئت رشد خود را همزمان با انقلاب اسلامی با نام هیئت بنی فاطمه آغاز کرد، ادامه داد: شهید رسول نم نبات نخستین شهید این هیئت است که در منزل آیت الله خادمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب جوانان این هیئت از جمله نخستین نفرات اعزام شده به جبهه‌ها بودند که از جمله آنها شهید دوم خانواده نم نبات (محسن) نیز یکی دوماه پس از پیروزی انقلاب در کردستان توسط کومله ها زنده به گور و شهید شد.

افقری با اشاره به اینکه هیئت خردسالان بنی فاطمه از  سال قبل از انقلاب تشکیل شده بود، گفت: در زمان انقلاب این خردسالان به سنین نوجوانی و جوانی رسیده و سر از پا نشناخته برای دفاع از اسلام و انقلاب به جبهه های حق علیه باطل رفتند.

وی اضافه کرد: شهید جلال افشار از جمله شهدای این هیئت است که زمانی که پس از شهادتش عکس وی را برای آیت الله بهاء‌الدینی بردند بی‌اختیار گریه کردند و درباره وی فرمود که  «امام زمان (عج) از من یک سرباز می‌خواستند، من هم آقای افشار را معرفی کردم. اشک من اشک شوق است.»

رونمایی از کتاب بیقراران با حضور سردار صفوی

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین یادواره شهدای هیئت تحت عنوان بیقراران برای بزرگداشت ۱۹۰ شهید هیئت بنی فاطمه برگزار شد، ابراز داشت: همچنین در این یادواره از کتابی با همین عنوان شامل زندگینامه این شهدا به انضمام خلاصه ای از سابقه هیئت بنی فاطمه با حضور سردار سرلشکر صفوی رونمایی و سایت بنی فاطمه نیز افتتاح شد.

دبیر اجرایی یادواره ۲۱۰ شهید هیئت بنی فاطمه اصفهان بیان داشت: پس از برقراری این یادواره خانواده برخی شهدا به ما مراجعه کردند و پس از تحقیق و تفحص تعداد این شهدا به ۱۱۰ نفر رسید که امسال یادواره این شهدا با عنوان « ایمان، جهاد، شهادت» در تاریخ ۱۶ بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشاء در محل این هیئت با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و صابر خراسانی شاعر متعهد انقلابی برگزار و از خانواده شهدا نیز تجلیل می شود.

وی هدف اصلی برگزاری این یادواره را گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی عنوان داشت و گفت: مقدمات اجرایی این یادواره ها از سال ۹۰ انجام شده و در طول این مدت در تمام روزهای چهارشنبه با خانواده یکی از شهدا دیدار داشته ایم که هنوز دور نخست به پایان نرسیده است.

درباره basir

موارد جالب

ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)

بازدیدها: 0ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) قمر بنی هاشم، ویزه نامه ولادت حضرت …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۳۸۹
  • ۲,۸۵۳
  • ۲۱,۴۱۱
  • ۵۲,۱۹۴
  • ۳,۹۶۱,۳۶۰
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹