شهید والامقام رضا خلیل اکبر

بازدیدها: 53

شهید رضا خلیل اکبر نام پدر : محمدعلی تاریخ شهادت : ۹/۹/۱۳۶۰ تاریخ تولد : /۶/۱۳۳۹ عملیات : بیت المقدس

شهریور ماه سال ۱۳۳۹ بود که رضا دیده به جهان گشود. محیط خانواده و تربیت والای والدین او را از کودکی آشنای محافل اهل بیت(علیهم السلام) و مراسم عزاداری امام حسین(علیه السلام) کرده بود و به دنبال آن شور و عشقی وافر در وجودش ایجاد شد و دعای همیشگی قنوتش طلب شهادت گشت. رضا به سن تحصیل که رسید فقط توانست هفت سال علم آموزی کند. محیط مدرسه و شرایط آن روزها او را از ادامه ی تحصیل بازداشت و وارد عرصه ی کار شد.

آن زمان که ابراهیم زمان قصد فرو ریختن بتخانه های طاغوت را کرد او همنوا و همراه با او به جمع مردم پیوست تا در فروپاشی ظلم و استبداد نقشی ماندگار ایفا کند. انقلاب پیروز شد و حفظ انقلاب دغدغه ای شد برای همه ی انقلابیون. پس رضا هم به همین هدف راهی ارتش شد تا دوران خدمت خود را به معنای واقعی خدمت کند. پس به بوشهر اعزام شد. او در مدت خدمت بیشترین همش را برای فعالیت های فرهنگی گذاشت. از تأسیس کتابخانه در پادگان گرفته تا برپایی نمایشگاه عکس و جلسات سخنرانی. رضا تحلیل گر خوبی بود و بیشترین حرف هایش در راستای ایجاد بصیرت و روشنگری افکار بود. با پایان یافتن سربازی او که اعتقاد داشت هنوز باید در راه دین و وطن خدمت کند با کسب رضایت از مادر راهی جبهه شد و به دلیل آموزش هایی که دیده بود توانست نقش مؤثری در گردان تخریب ایفا کند. رضا که با حضورش در جبهه احساس می کرد زمان زیادی به دستیابی به آرزویش نمانده پس وصیت نامه ای نوشت و با همه ی خانواده وداع کرد و راهی عملیات بیت المقدس شد.آن عملیات او را به آرزوی دیرینه اش رساند و با تنی غرق در خون به دیدار مولایش شتافت.

برادرانم! تقوا، تقوا را سرلوحه ی خود قرار دهید. برای خدا انفاق کنید. برای خدا نماز جماعت را فراموش نکنید. شما را به تقوای الهی سفارش می کنم. تقوا حق الهی است بر عهده ی شما و موجب ثبوت حقی است از شما بر خدا. از خدا برای رسیدن به تقوا کمک بخواهید و از تقوا برای رسیدن به خدا کمک بگیرید.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۱
  • ۱۷۹
  • ۳,۶۱۸
  • ۱۹,۳۲۰
  • ۴۹,۶۱۲
  • ۳,۹۵۸,۲۹۷
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹