شهید والامقام محمود دلفروزی

بازدیدها: 45

شهید حمید رضا دلفروزی

شهید محمود دلفروزی نام پدر : جعفر تاریخ شهادت : ۲۹/۱۲/۱۳۶۰ تاریخ تولد : ۱۳۳۸ عملیات : فتح المبین

محمود در سال ۱۳۳۸ دیده به جهان گشود. از همان کودکی با فرامین اسلام آشنا گشت و همت بر آن گمارد که در تمام مراحل زندگی تعالیم دین را سرلوحه ی اعمال خود قرار دهد. به سن تحصیل که رسید وارد عرصه ی علم آموزی شد. تا پایان سال دوم دبیرستان را با عزمی راسخ فراگرفت و پس از آن به علت علاقه ی وافرش به علوم حوزوی و معارف دینی وارد حوزه ی علمیه شد. پس دوره ی سطح را در مدارس ذوالفغار و صدر بازار گذراند و راهی درس خارج از فقه شد. دوران جوانی اش با اوج گیری خشم مردم و برپایی قیام همزمان شده بود پس او نیز که بغض و کینه ی شاه و رژیم فاسدش را در دل داشت به جمع مردم پیوست. محمود با تهیه ی یک دستگاه چاپ خانه ی پدری را محل چاپ و نشر اعلامیه های امام کرد و با تهیه ی اسلحه خواست وارد مرحله ی جدیدی از انقلاب شود که توسط ساواک دستگیر و روانه ی زندان گشت. او در محیط زندان نیز دست از مبارزه برنداشت و به شناسایی زندانیان سیاسی پرداخت و پس از آزادی، تشکل برادران جوان مسلمان را تأسیس کرد. پس از پیروزی انقلاب به فرمان امام راهی مناطق محروم و روستاها شد تا درحین سازندگی به مردم بینش و بصیرت داده و انقلاب را بشناساند. پس از هجده ماه خدمت رسانی در مناطق محروم او که صدای مظلومانه ی خاک وطن اسلامی را در زیر چکمه های ظلم و استبداد بعثیان می شنید راهی جبهه شد وپس از مدت کوتاهی با توجه به توانایی ها و سابقه ی فعالیت هایش مسئول مهندسی تیپ کربلا شد و سرانجام در واپسین روزهای سال ۱۳۶۰ ندای حق را لبیک گفت و میهمان آسمانیان گشت.

امام خمینی (ره):

آنهایی که به خدا اعتقاد ندارند و به روز جزا آنها باید بترسند از موت، آنها از شهادت باید بترسند. ما و شاگردان مکتب توحید از شهادت نمی هراسیم، نمی ترسیم.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۰
  • ۲,۳۹۶
  • ۱۰,۵۲۵
  • ۲۹,۴۶۳
  • ۳,۹۱۱,۵۶۲
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۸