شهید والامقام علیرضا دلفروزی

بازدیدها: 52

شهید علیرضا دلفروزی نام پدر : جعفر تاریخ شهادت : ۱/۳/۱۳۶۲ تاریخ تولد : ۱۳۴۲ محل شهادت : سنندج ـ دیواندره

زمستان سال ۱۳۴۲ بود که چهارمین فرزند خانواده ی دلفروزی دیده به جهان گشود و با حضورش سرمای زمستان را به گرمای محبت مبدل ساخت. به سن تحصیل که رسید وارد      مدرسه ی نوردانش شد. معلمشان شیخ حسن مشکات بود. فردی مؤمن و پرهیزکار. او شاگردانش را با اسلام و خدا آشنا می کرد و درس زندگی و بندگی به آنان می داد. پس پایه های اعتقادی علیرضا محکم و استوار گشت و بر همین مبنا به سن نوجوانی رسید. نوجوانی او همزمان بود با شکوفایی انقلاب، پس او هم به جمع انقلابیون پیوست و به علت فعالیت های زیادش چندباری تحت تعقیب ساواک قرار گرفت. علیرضا که سراسر وجودش آکنده از عشق و محبت به خداوند بود همیشه و همه جا خود را ملزم به انجام فرامین اسلام می نمود. قرآن همدم و همراهش بود و خدمت رسانی به مردم و دستگیری از مستمندان سرلوحه ی اعمالش. او در امور ورزشی نیز فعالیت فراوان داشت و در میان رشته های ورزشی بیشتر به کاراته و بوکس می پرداخت تا جایی که عضو باشگاه بوکس اصفهان گشت. با شروع جنگ تحمیلی و غائله ی کردستان او که شجاعت و خستگی ناپذیری در وجودش جلوه گر بود راهی کردستان شد و با وجود شرایط خطرناک و سخت آن خطه هیچ گاه لب به شکایت نگشود.

و سرانجام در خرداد ماه سال ۱۳۶۲ در حالی که فرمانده گردان جنداله کردستان بود پیکرش مورد اصابت ترکش های نارنجک قرار گرفت و درماه میهمانی خدا در شب شهادت مولایش علی(علیه السلام) میهمان آسمانیان شد.

ما امام را دوست داریم و نمی گذاریم خون شهیدان انقلاب پایمال گردد و برای پیروزی انقلاب و مبارزه با صحنه های فسادانگیز و گروه های ضداسلام و ضد جمهوری اسلامی می جنگیم و مبارزه می کنیم.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۱
  • ۲۳۹
  • ۳,۶۱۸
  • ۱۹,۳۸۰
  • ۴۹,۶۷۲
  • ۳,۹۵۸,۳۵۷
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹