شهید والامقام مصطفی کاروان

بازدیدها: 40

شهید مصطفی کاروان نام پدر : حسین تاریخ شهادت : ۱۰/۹/۱۳۶۵ تاریخ تولد : ۱۳۴۵ عملیات : کربلای ۵

 در سال ۱۳۴۵ به دنیا آمد. ششمین فرزند خانواده بود و پدر به تأسی از نام رسول مهربانی ها نام او را مصطفی نهاد. دوران کودکی مصطفی با تحمل درد و رنج بیماری سپری شد و همین امر او را از تحصیل بازداشت. پس خیلی زود وارد عرصه ی کار شد و کمک رسان پدر در امور اقتصادی گشت. آن زمان که روح خدا در برابر استبداد به پا خواست و حدیث بیداری در گوش جان مردم خواند او با آن که سن زیادی نداشت به جمع مریدان امام خمینی پیوست تا نگهبان و نگهدار انقلاب اسلامی باشد. مصطفی خوش رویی، خوش اخلاقی و احترام به دیگران را در رفتارش پیشه ی خود ساخته بود به طوری که همگان از همنشینی با او لذت می بردند او که دستورات دین را سرمشق زندگی خود کرده بود از حرام الهی پرهیز می کرد و از دروغ و ریا متنفر بود. با هجوم دشمن خونخوار به خاک میهن قصد جهاد نمود. پس با پیوستن به لشکر امام حسین(علیه السلام) به گردان امام سجاد(علیه السلام) راه یافت و پس از حماسه آفرینی های فراوان در پنجمین کربلا همانگونه که خود آرزو داشت در شب شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در اثر اصابت ترکشی به پهلو میهمان مادر شهیدان گشت.او پس از شهادت بارها و بارها در رؤیاهای صادقانه در جمع خانواده حضور یافت و حلال مشکلات آنان گشت تا به همگان بفهماند که شهیدان زنده و عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونند.

امام خمینی (ره):

[منطق ما، منطق ملت ما، منطق مومنین، منطق قرآن است (انا لله و انا الیه راجعون) با این منطق هیچ قدرتی نمی تواند مقابله کند جمعیتی که، ملتی که خود را از خدا می دانند و همه چیز خود را از خدا می دانند و رفتن از اینجا را به سوی محبوب خود، مطلوب خود می دانند، با این ملت نمی توانند مقابله کنند آنکه شهادت را در آغوش همچون عزیزی می پذیرند آن کوردلان نمی توانند مقابله کنند.

 

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۲
  • ۱,۴۶۱
  • ۲,۷۹۶
  • ۱۷,۷۳۵
  • ۴۸,۲۸۶
  • ۳,۹۵۵,۹۶۱
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹