شهید والامقام سیدعلی خاتون آبادی

بازدیدها: 63

شهید سید علی خاتون آبادی 01

شهید سیدعلی خاتون آبادی نام پدر : عبدالمحمد تاریخ شهادت : ۳/۸/۱۳۶۲ تاریخ تولد : ۱۳۳۴ محل شهادت : قوچ سلطان کردستان

 در سال ۱۳۳۴ در ماه میهمانی خدا در شبی که زمین و زمان در سوگ مولای متقیان بودند دیده به جهان گشود. پدر نامش را سیدعلی نهاد. ظلم ستیزی و شجاعت ناشی از ایمانش او را در نوجوانی در مقابل طاغوت به قیام واداشت. پس با آن که محیط مدرسه تحت تسلط ساواک بود او به فعالیت های انقلابی خود ادامه داد و به جمع مریدان رهبر کبیر انقلاب اسلامی پیوست. در اوان جوانی بود که تصمیم بر ازدواج گرفت پس دختری مؤمن را به همسری برگزید و ثمره ی ازدواج آن ها چهار فرزند شد. وقتی که عراق به پشتوانه ی استعمارگران جهان به جنگ با ایران آمد. سیدعلی که عشق به اسلام و میهن در دل داشت عزم میدان نبرد نمود. همگان او را به ماندن می خواندند و او قصد رفتن داشت. پس جبهه ی کردستان را برای جهاد برگزید زیرا نوای غریبیش را با گوش جان شنیده بود. راهی کردستان شد و شجاعت و ذکاوت و دلیری اش را به منصه ی ظهور گذاشت. وقتی خبر تولد چهارمین فرزندش را شنید به اصفهان آمد. برای آخرین بار با فرزند چهل روزه اش وداع کرد و در برابر نگاه خانواده دوباره به کردستان بازگشت.

آبان ماه سال ۱۳۶۲ فرارسید. سومین روزش روز عروج سیدعلی بود و او در حالی که بیست و هشت سال سن داشت در عروجی خونین به دیدار محبوبش شتافت و پیکر مطهرش به همراه سیصد و سی تن از یاران شهیدش به اصفهان بازگردانده شد.

ای برادران و خواهران دینی! از شما تقاضا می کنم که پشت سر امام باشید و خدای ناکرده پیر جماران را تنها نگذارید که به غضب خدا و عذاب الهی گرفتار شویم. مثل قوم بنی اسرائیل که مورد غضب خداوند قرار گرفتند.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۱۲۵
  • ۷۵۱
  • ۳,۱۶۴
  • ۳۸,۸۸۵
  • ۳,۹۳۹,۱۰۲
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹