شهید والامقام اصغر شفیعی

بازدیدها: 45

شهید اصغر شفیعی نام پدر : عباس تاریخ شهادت : ۱۴/۱۰/۶۰ تاریخ تولد : ۱۳۳۹ محل شهادت : گیلان غرب تحصیلات : دیپلم

 تولدش سال ۱۳۳۹ بود و هنگام شهادت تنها ۲۱ بهار از عمر مبارکش گذشته بود. با شهادتش محیط پیرامونش را ازعطر وصال معطر ساخت.

سری پرشور داشت و زبانی آتشین. بی تفاوتی در برابر ظلم و بی عدالتی را بر نمی تافت . برای ریشه کن کردن آن لحظه ای آرام و قرار نداشت.

زمزمه های انقلاب را که شنید کلاس درس را به کلاس سنگر و مبارزه تبدیل کرد و از آن پس بیشتر وقتش صرف شرکت در راهپیمایی ها و تظاهرات و تحصن ها شد. اعلامیه های امام را که برایش در حکم چراغ راه بود خود بر دیده می گذاشت و به دیده ی دیگران می رساند تا هم خود راه را یابد و هم راهگشا باشد.

دوران سربازی اش همزمان با غائله ی ضد انقلاب در کردستان شد. عشق و علاق اش به انقلاب و ایران او را واداشت که به سقز رفته و در آن جا به مبارزه با کومله و دموکرات بپردازد.

علاقه اش به مردم باعث شد در کنار مبارزاتش فعالیت هایی هم در جهت خدمت رسانی به مردم و ساخت و ساز روستاهای کردستان داشته باشد. در اواخر دوران سربازی اش بود که مصرانه درخواست کرد او را به جبهه اعزام کنند. پس از موافقت با اعزامش به جبهه ی گیلانغرب دیگر سر از پا نمی شناخت. برای آخرین بار با مادرش تماسی گرفت و به او تبریک گفت و خداحافظی کرد. ۴ روز از دهمین ماه ،سال ۱۳۶۰ می گذشت که اصغر در پی عملیات در محاصره ی نیروهای مزدور عراقی قرار گرفت و تا آخرین لحظه در پشت تیربار مقاومت کرد تا آنکه در اثر اصابت موشک پیکر بی سر و دستش بر زمین افتاد و پس از ۷ ماه در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت.

 

اگر روحانیت نبود این کشور با این اصالت اصیل اسلامی وجود نداشت.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۲۲۷
  • ۲,۳۹۶
  • ۱۰,۷۵۲
  • ۲۹,۶۹۰
  • ۳,۹۱۱,۷۸۹
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۸