شهید والامقام محمد رضا ریاحی

بازدیدها: 75

     تولد و شهادتش در یک روز بود، روزی که او را با امام ششم شیعیان عمیقاً پیوند می داد ،روز شهادت امام صادق(علیه السلام). پیوندش محکم تر شد از زمانی که فرمانده ی گردان امام صادق(علیه السلام) شد و زمانی که در روز شهادت مولایش به شهادت رسید و از مدرسه ی علمیه ی امام صادق پیکر پاکش تشییع گشت.پدر و مادر، خواهر و برادر، از هر کدام که در مورد کودکی محمدرضا می پرسیدیم از بازیگوشی و شیطنت هایش می گفتند. از اینکه آرام و قرار نداشت و کسی از دستش در امان نبود. از روزی که یکدفعه تحولی در روحیاتش ایجاد شد عضو هیئت خردسالان بنی فاطمه گشت و آرام و صبور، متین و مهربان. مسجد و هیئت مأمن و مأوایش شد و نماز و قرآن دوست و همراهش و امر به معروف و نهی از منکر کار همیشگی اش. دیپلمش را که گرفت کنکور داد. مهندسی نفت دانشگاه اهواز قبول شد اما هنوز گمشده ای داشت که تنها می توانست آن را در یادگیری دروس حوزوی پیدا کند. به حوزه رفت و در یادگیری معارف دین عزمی راسخ نمود. در کنار درس عضو سپاه شد و مشتاقانه به جبهه های نبرد شتافت و در کنار جهاد به فعالیت فرهنگی خود ادامه داد.۱۵ مرداد ماه سال ۶۲ در حاجی عمران در عملیات والفجر ۲ به آسمانی شد و پیکر مطهرش پس از ۱۵ روز میهمان آفتاب سوزان بودن به زادگاهش رسید و تشییع شد.

    پیام شهیدان پیاده شدن و اجرای دقیق احکام الهی است و آماده شدن از همه جهت برای تحقق شعار لااله الا الله و محمد رسول الله در سطح جهان و آماده بودن و مهیا شدن زمینه برای حکومت عدالت گستر حجه بن الحسن(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و در این زمان یاری کردن نائب بر حقش خمینی کبیر و اجرای دقیق اوامر او است.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۲۹۹
  • ۲,۹۲۳
  • ۲۰,۴۳۲
  • ۵۴,۱۸۰
  • ۳,۹۶۶,۹۸۹
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹