شهید والامقام حجه الاسلام و المسلمین علی اکبر اژه ای

بازدیدها: 57

شهید حجه الاسلام و المسلمین علی اکبر اژه ای نام پدر : علی محمد تاریخ شهادت : ۷/۴/۱۳۶۰ تاریخ تولد : ۵/۵/۱۳۳۱ محل شهادت :تهران ـ دفتر حزب جمهوری

 در سال ۱۳۳۱ در خانواده ای روحانی متولد شد و تحت تربیت پدر بزرگوارش آیه الله علی محمد اژه ای قرار گرفت. پس از تحصیلات ابتدایی و متوسطه وارد حوزه ی علمیه شد و در کنار آن تحصیلات کلاسیک خود را در دانشگاه اصفهان ادامه داد.

کانون علمی ـ تربیتی جهان اسلام اولین جایی بود که جذبش شد و بعد از یک سال بیشتر فعالیت های آنجا را در دست گرفت و با تعطیلی کانون توسط ساواک همه چیز به مسجد امام علی(علیه السلام) منتقل شد .کلاس، سخنرانی، اردو، نشریه، کتاب و … هیچ کدام از فعالیت ها تعطیل نشد.

پس از پیروزی انقلاب بیشتر وقتش را به روشنگری و افشای چهره ی منافقین و لیبرال ها گذراند و عامل جذب جوانانن بسیاری به فعالیت های دینی و مذهبی شد.

پرکار و خستگی ناپذیر بود، شوخ طبع و کَیِّض و در عین حال خوش برخورد و خودمانی. اعتقادی راسخ داشت و بینشی باز و بصیرتی فراوان. از فعالان و استادان هیئت خردسالان بنی فاطمه بود و در این راه نوجوانان زیادی تربیت کرد.

سرانجام دنیای نفاق و تاریکی نتوانست وجود پرنور او را تاب آورد.

هفتم تیرماه سال ۶۰ بود که به همراه بهشتی وهفتاد و اندی دیگر از یارانش به درجه ی رفیع شهادت رسید.

من در همین جا از همه ی افراد، سازمان ها و گروهک ها که تلقی درستی از خط امام ندارند تقاضا می کنم فریب تبلیغات را نخورند و در فرصت های طلایی غرض های شخصی را ملاک قرار ندهند که دیگر اگر فریب خوردند راهی برای علاج باقی نیست.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

یک نظر

  1. سید احمد میرمحمدی

    با عرض سلام من مستند ساز هستم و چند سال قبل حریم ملکوت را در خدمت شما بودم و ساختم اکنون مستند شهید اژه ایی را تدوین می کنم و نیاز به عکسهای مختلف و با کیفیت از ایشان هستم که اگر مقدور است محبت بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۱,۴۸۸
  • ۳,۶۱۸
  • ۲۰,۶۲۹
  • ۵۰,۹۲۱
  • ۳,۹۵۹,۶۰۶
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹