حجت‌الاسلام ناصر رفیعی :شهدا بهترین الگوهای تربیتی برای جامعه امروز ما هستند.

بازدیدها: 5

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی عصر جمعه در مراسم سوگواری حضرت زهرا (س)، گرامیداشت 210 شهید و تجلیل از سردار اشتری که به همت حسینیه بنی فاطمه اصفهان برگزارشده بود، اظهار کرد: شهدا بهترین الگوهای تربتی برای جامعه امروز ما هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیه 111 و 112 سوره توبه 9 ویژگی از اخلاق‌های شهدا شمرده شده است، تصریح کرد: خداوند بدون دلیل خون شهدا را نمی‌خرد، خداوند معامله‌ای زیبا می‌کند و جان شهدا را به بهای بهشت می‌خرد.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: ویژگی‌هایی که قرآن برای شهدا ذکر می‌کند، عبارت‌اند از پشیمانان از گناه، خداپرستان، شاکر نعمت‌، روزه‌داران، نماز با خضوع گزاران، امر به معروف و نهی از منکر کنندگان و نگهبانان حدود الهی‌ هستند.

وی ادامه داد: امروز نیاز جامعه و جوانان ما این است که با اخلاق شهدا به مقابله با جنگ نرم دشمن برویم، امروز برای جامعه اسلامی بی‌حیایی، بی‌غیرتی، بی‌عفتی و بی‌حجابی بد است، به کمک پیاده‌سازی و فرهنگ‌سازی اخلاق شهدا در جامعه می‌توانیم رذایل را حذف کنیم.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: شهید زین‌الدین‌ها، شهید همت ها و شهید بابایی‌ها مظهر تواضع، احترام به عالمان، مظهر نماز اول وقت بودند، من از همه مسئولان آموزش‌وپرورش درخواست دارم که وصیت‌نامه شهدا را در متن درس‌های دانش آموزان بگنجانند.

وی ابراز کرد: در وصیت‌نامه‌ همه شهدا توصیه به پشتیبانی از ولایت‌فقیه است، امروز افرادی که در زمانی حداقل هشت سال در رأس قوه مجریه بودند غلط زیادی می‌کنند و دست به تضعیف رهبری می‌زنند، اگر نبود ولی‌فقیه اثری از انقلاب اسلامی باقی نمانده بود.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبری متأسفانه کسانی که امروز باید خود پاسخگو باشند، در جایگاه مطالبه گری قرار خواهند گرفت، ملت باید قدردان وجود نعمت چنین رهبری باشند.

وی اذعان کرد: خانواده شهدا به خود ببالید که اولین خون در راه ولایت را زهرای مرضیه فدا کرد و فرزندان و همسران شما پیروان این بانوی اسلام هستند.

کارشناس دینی عنوان کرد: وقتی امام معصومی در جامعه حضور فیزیکی ندارد، باید برای اداره جامعه نزدیک‌ترین فرد از لحاظ تقوا و عدالت و سیاست این مسئولیت را برعهده بگیرد، ولی‌فقیه چنین جایگاهی دارد.

وی در ادامه افزود: چنانچه مؤمنین یکسری امور را رعایت کنند، همچون شهید از دنیا رفته‌اند و دارای آن جایگاه ارزشمند هستند، داشتن محبت اهل‌بیت، درخواست توفیق شهادت به‌صورت دائمی در طول عمر و غلبه بر شهوت و کظم غیظ از آن جمله اموری است که چنانچه کسی رعایت کند همچون شهید از دنیا می‌رود.

درباره basir

موارد جالب

ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)

بازدیدها: 0ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) قمر بنی هاشم، ویزه نامه ولادت حضرت …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۳۴۲
  • ۷۵۱
  • ۳,۳۸۱
  • ۳۹,۱۰۲
  • ۳,۹۳۹,۳۱۹
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹