شهدا

شهید والامقام ابوالقاسم آشتی جو

Views: 84

شهید ابوالقاسم آشتی جو 01[box type=”shahid شهید ابوالقاسم آشتی جو نام پدر : محمدحسن تاریخ شهادت : ۹/۱۲/۱۳۶۴ تاریخ تولد : ۹/۱۲/۱۳۴۱ مسئولیت:معاونت تدارکات تیپ ۱۱۰ شهید بروجردی[/box]

نهم اسفندماه سال ۱۳۴۱ ابوالقاسم دیده به جهان گشود و درست در بیست و سه سال بعد در نهم اسفندماه سال ۱۳۶۴ دیده از جهان فرو بست. نام پدر محمدحسن بود و به یاد دردانه ی امام حسن(علیه السلام) نام پسرش را قاسم نهاد.
به هنگام فرارسیدن زمان فراگیری علم و دانش در محضر آموزگار حاضر شد و آن قدر مشتاقانه همراه قافله ی دانش آموزان بود که نه فعالیت های انقلابی و نه حتی دوران جنگ و جهاد او را از این کاروان جدا نساخت.
به گاه طنین اذان روح و جسمش بدون التفات به اطرافیان به سوی مولا می شتافت و بعد از نماز همیشه روحش را با آیه های زیبای قرآن صفا می بخشید. متانت و آرامش در رفتار و احترام به دیگران سرآمد اعمالش بود و شجاعت و صبوری زینت بخش وجودش.
پس از به بار نشستن نهضت انقلاب به عضویت مدرسه ی عشق درآمد و سر در راه حفظ آرمان های انقلاب نهاد و به خاطر مظلومیت کردستان راهی آن دیار شد و شجاعانه قریب به ۵ سال در آن جا خدمت کرد. در این سال ها با قبول مسئولیت هایی چون فرماندهی گردان و گروهان ، مسئولیت لجستیک و معاونت تدارکات تیپ ۱۱۰ شهید بروجردی در راه خدا گام برداشت و سرانجام با اصرار زیاد خود با حفظ مسئولیت در عملیات والفجر ۹ شرکت کرد و در حالی که استوارانه در برابر دشمن ایستاده بود قامت تنومندش هدف اصابت گلوله ی تانک قرار گرفت و در روز تولدش، تولدی جاوید یافت و به دیدار ربش شتافت.

[box type=”note” ] ملت عزیز ایران دست ها را به هم دهید و با وحدت کامل انشاءالله دشمن رو به زوال و سستی را هر چه زودتر به زباله دان تاریخ بیندازید. ملت عزیز! پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد. سپاه پاسداران راکه نهادی است پویا حمایت کنید. [/box]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا