شهید والامقام ابوالقاسم آشتی جو

بازدیدها: 83

شهید ابوالقاسم آشتی جو 01

نهم اسفندماه سال ۱۳۴۱ ابوالقاسم دیده به جهان گشود و درست در بیست و سه سال بعد در نهم اسفندماه سال ۱۳۶۴ دیده از جهان فرو بست. نام پدر محمدحسن بود و به یاد دردانه ی امام حسن(علیه السلام) نام پسرش را قاسم نهاد.
به هنگام فرارسیدن زمان فراگیری علم و دانش در محضر آموزگار حاضر شد و آن قدر مشتاقانه همراه قافله ی دانش آموزان بود که نه فعالیت های انقلابی و نه حتی دوران جنگ و جهاد او را از این کاروان جدا نساخت.
به گاه طنین اذان روح و جسمش بدون التفات به اطرافیان به سوی مولا می شتافت و بعد از نماز همیشه روحش را با آیه های زیبای قرآن صفا می بخشید. متانت و آرامش در رفتار و احترام به دیگران سرآمد اعمالش بود و شجاعت و صبوری زینت بخش وجودش.
پس از به بار نشستن نهضت انقلاب به عضویت مدرسه ی عشق درآمد و سر در راه حفظ آرمان های انقلاب نهاد و به خاطر مظلومیت کردستان راهی آن دیار شد و شجاعانه قریب به ۵ سال در آن جا خدمت کرد. در این سال ها با قبول مسئولیت هایی چون فرماندهی گردان و گروهان ، مسئولیت لجستیک و معاونت تدارکات تیپ ۱۱۰ شهید بروجردی در راه خدا گام برداشت و سرانجام با اصرار زیاد خود با حفظ مسئولیت در عملیات والفجر ۹ شرکت کرد و در حالی که استوارانه در برابر دشمن ایستاده بود قامت تنومندش هدف اصابت گلوله ی تانک قرار گرفت و در روز تولدش، تولدی جاوید یافت و به دیدار ربش شتافت.

ملت عزیز ایران دست ها را به هم دهید و با وحدت کامل انشاءالله دشمن رو به زوال و سستی را هر چه زودتر به زباله دان تاریخ بیندازید. ملت عزیز! پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد. سپاه پاسداران راکه نهادی است پویا حمایت کنید.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۶۵۰
  • ۴۸۱
  • ۹,۱۳۶
  • ۲۸,۰۴۷
  • ۳,۹۰۹,۸۱۶
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۸