شهید والامقام علی روزگاریان

بازدیدها: 59

سردار شهید علی روزگاریان نام پدر : اکبر تاریخ شهادت : ۲۹/۱۰/۱۳۶۵ تاریخ تولد : ۲۳/۱۱/۱۳۴۲ عملیات : کربلای ۵ محل شهادت : شلمچه

 صحیفه ی زندگی علی ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۴۲ در تهران در خانواده ای متدین و مذهبی گشوده شد. با آمدنش فضای خانه آکنده از طراوت و شادی شد. از همان کودکی تحت تعالیم خانواده با آداب و رسوم نورانی اسلام آشنا شد و به دنبال  آن در نوجوانی برای بیرون راندن ظلم و تاریکی قدم در راه دفاع از میهن نهاد و برای روشنگری افکار مردم اعلامیه ها وعکس های امام را پخش می نمود و برای مبارزه ی مسلحانه خود را مهیا کرد و اسلحه در خانه مخفی نمود.

او که از کودکی همراه پدر درمراسم های عزاداری شرکت می داشت، عضو هیئت خردسالان بنی فاطمه بود و فعالیت های فرهنگی می نمود. علی با تمسک به معارف اسلامی وجودش به اخلاق سنه آراسته شده بود و در همه حال به پدر و مادر احترام گذاشته و با خوش رویی و متانت دیگران را امر به معروف و نهی از منکر می کرد.

 پس از پیروزی انقلاب چون در سر اندیشه ی حفظ آرمان های امام را داشت به عضویت بسیج درآمد و پس از گذراندن دوره ی آموزشی درپادگان غدیر راهی جبهه شد. پس از پنج سال دلاوری و از جان گذشتگی در حالی که فرماندهی گردان یازهرا(سلام الله علیها) را بر عهده داشت در عملیات کربلای ۵ شرکت کرد و شلمچه میعادگاه وصال او شد، در اثر اصابت ترکش به پا و شکم مجروح و پس از انتقال به شیراز در بیمارستان با دنیای فانی وداع نمود.

فرزندان شما که رفتند با خدای خودشان معامله کردند و چه خوب خریداری و شما باید آماده و مهیا باشید برای فرج آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از شما پدر ومادر عزیزم می خواهم که اگر شهید شدم ناراحت نشوید. نمی گویم گریه نکنید ولی برای حسین(علیه السلام) که در میدان جنگ مظلومانه جان داد گریه کنید و صبر زینب وار داشته باشید.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۷۵۵
  • ۴۸۱
  • ۹,۲۴۱
  • ۲۸,۱۵۲
  • ۳,۹۰۹,۹۲۱
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۸