شهید والامقام عباسعلی آقاعابدی

بازدیدها: 39

شهید عباسعلی آقاعابدی نام پدر : میرزارضا تاریخ شهادت : ۵/۶/۱۳۶۳ تاریخ تولد : ۱/۹/۱۳۲۹ نحوه شهادت:ترور توسط مجاهدین خلق

 در سال ۱۳۲۹ در اصفهان دیده به جهان گشود وبا تولدش فضای خانه را عطرآگین کرد. پدر او را عباسعلی نامید و از همان کودکی با احکام اسلامی آشنایش ساخت و به طوری که الفتی با قرآن و اهل بیت در وجودش شعله ور گردید.

او که فردی فعال و مستقل بود خیلی زود وارد عرصه ی کار گشت و حرفه ی نجاری برگزید و نان آور خانه شد.

در اوان جوانی با دختری عفیف پیمان زناشویی بست که ثمره ی آن دو فرزند دختر شد.

او که در فروتنی همنشین خاک بود احترام زیادی به پدر و مادر می گذاشت و دستانی بخشنده، اخلاقی نیکو و صورتی بشاش داشت.

به هنگام بلند شدن بانگ هل من معین سبزپوشان بلند قامت او هم از این قافله دور نماند و همراه کاروان کربلاییان راهی دیار عاشقان شد.

و سرانجام در پنجم شهریورماه سال ۱۳۶۳ منافقان کوردلی که تاب حضور او را نداشتند با اجرای نقشه ای وجود پاکش را میهمان آسمانیان کردند.

امام خامنه ای(مدظله العالی):

امروزعزت و استقلال ملت ایران و پیشرفتهای مادی و معنوی کشور که مردم و مسئولان ما آنها را به حق، مایه افتخار خود می دانند و بدان می بالند، به برکت جانفشانی های بهترین فرزندان این مرز و بوم در راه استقرار نظام اسلامی و دفاع از ارزشهای آن به دست آمده است. مسئولان کشور باید خود را امانتدار این ودیعه الهی بدانند و با همه توان خود در پاسداری از آن بکوشند. همان دشمنانی که رزمندگان و مردان و زنان رشید و فداکار ما، جان عزیز و گرامی ترین عزیزان خود را در مقابله با آنان به میدان آوردند، امروز هم در کمین نشسته اند…

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۳۴۱
  • ۳,۶۱۸
  • ۱۹,۴۸۲
  • ۴۹,۷۷۴
  • ۳,۹۵۸,۴۵۹
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹