شهید والامقام حسن(محمود) عبدیزدان

بازدیدها: 40

شهید حسن(محمود) عبدیزدان نام پدر : مهدی تاریخ شهادت : ۱۳۶۱ تاریخ تولد : ۱۳۳۷ عملیات : رمضان محل شهادت : کوشک

 سال ۱۳۳۷ متولد شد و روح پاکش با شمیم ایمان پدر و مادر پرورش و تعالی یافت. پدر و مادری که با باور قلبی قدم در مجالس مذهبی می گذاردند و با این حضور سازنده راهنمای حسن بودند و او نیز خود در هیئت خردسالان بنی فاطمه عضو گشت و در مراسم ها فعالانه شرکت داشت.

هنگام ویرانی لانه ی ظلم و استبداد سلطنتی با حضور فعال کفن پوش در صف اول تظاهرات  می ایستاد و مردم را ترغیب به بیرون راندن شاه کرد. او که به علت شرایط زندگی تنها ۶ سالی مقیم محفل علم آموزان بود در نوجوانی حرفه ی عکاسی را برگزید و برای آن که بتواند شغلش را گسترش دهد سه سال هم درپی یادگیری زبان انگلیسی تلاش نمود. زمان خدمت سربازی چون نمی خواست به شاه خائن خدمت کند پس اندازش را داد و سربازی اش را خرید.

او که روحی بزرگ و دستانی بخشنده داشت به دور ازنگاه دیگران نان بر سرسفره ی فقیران می نهاد و هیچ گاه مستمندان را دست خالی از پیش خود نمی راند. هنگامی که نبض زمین نشان از تب جنگ داشت او نیز راهی میعادگاه عشق و خون شد. روزها برای ثبت خاطرات رزمندگان عکاسی می کرد و شب ها سنگر می ساخت. سرانجام سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان بر اثر انفجار مین به عروجی خونین نایل شد و به ملکوت اعلاء پیوست.

به همراه خون ما، پیام ما به کسانی است که هنوز درنیافته اند تا زمانی که ظلم و ظالم جامعه ی توحیدی را تهدید می کند بی تفاوتی جایز نیست. روا نیست که ما به فکر خود و آسایش خانواده ی خود بوده و طاغوتیان هم چنان به حیات ننگین خود ادامه دهند. بیدار شوید که فردا پس از ترک دنیا هیچ عذری پذیرفته نیست.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۱
  • ۱,۲۰۳
  • ۲,۸۷۶
  • ۲۲,۲۴۴
  • ۵۹,۲۵۴
  • ۳,۹۷۳,۹۴۸
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹