شهید والامقام رسول تحویلیان

بازدیدها: 26

شهید رسول تحویلیان نام پدر : تقی تاریخ شهادت : ۲۶/۲/۱۳۶۰ تاریخ تولد : ۲۰/۴/۱۳۳۵ محل شهادت : آبادان

 بیستم تیرماه سال ۱۳۳۵ آن هنگام که زمین و زمان در سرور جشن میلاد پیامبر ختمی رسل بودند به دنیا آمد. نامش را رسول نهادند تا به تأسی از پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) آداب شریعت را بیاموزد  و در راه آن بزرگوار قدم بردارد.

شور و نشاط درونی اش برای کسب علم او را برآن داشت تا همراه جمع دانش آموزان شود. پس از آنکه دوره ی راهنمایی را به پایان رساند خواست که یاری رسان پدر در امور اقتصادی باشد پس در دبیرستانی شبانه ثبت نام نمود و روزها درتلاش برای کسب روزی حلال گذراند.

او که گویی ابر رحمت لایزال الهی بر وجودش باریدن گرفته بود آن چنان اهل دلی شده بود که تنها با یاد خدا در مسیر زندگی گام برمی داشت و هم چنان مشغول ذکر و عبادت بود.

امانت داری، صداقت، دوری از گناه و ظلم ستیزی از ویژگی های بارز اخلاقی او بود.

با شنیدن فریاد مظلومیت خاک وطن که در زیر چکمه های دشمن غاصب اسیر شده بود به ارتش پیوست و راهی دیار عاشقان شد.

سرانجام در حالی که مدت زیادی از اعزامش نمی گذشت در عملیات بازپس گیری آبادان در هنگام پاکسازی سنگرهای عراقی با انفجار نارنجک دشمن بعثی به فیض شهادت رسید.

شب عاشورا است و امام حسین(علیه السلام) می فرماید ای اصحاب من همه ی ما در این مکان کشته خواهیم شد، هر که می خواهد برود و هر که می خواهد بماند و این حقیر گناهکار تصمیم گرفتم بمانم و جانم را فدای قرآن کنم شاید در این امتحان الهی موفق و پیروز شوم و از ملت هم خواهانم که همگی به صدای هَل مِن ناصِر یَنصُرنی امام حسین(علیه السلام) و امام خمینی لبیک گویید و تا آخرین لحظه ی عمر پشتیبان امام باشید.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۱۲۵
  • ۳۳۶
  • ۲,۹۱۶
  • ۳۹,۵۷۰
  • ۳,۹۳۷,۳۲۳
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۲