شهید مهدی خرمیان

بازدیدها: 58

شهید مهدی خرمیان نام پدر : حسین تاریخ شهادت : 10/4/1361 تاریخ تولد : 1/4/1342 محل شهادت : دارخویین

سال 1342 دیده به جهان گشود. از همان کودکی همراه پدر در خانه ی پروردگار سر عبودیت بر درگاه الوهیت می سایید و در زیر زلال جاری رحمت الهی باطن خویش صفا می داد. با آغاز دوره ی تحصیل راهی مدرسه ی نور و دانش شد و محیط مذهبی و معلمان فرهیخته ی آن در رشد معنوی و شکل گیری شخصیت اجتماعی مهدی نقشی به سزا داشت.
با شروع نهضت انقلاب قلب و روح خویش را با امام همراه ساخت تا کاخ استبداد و جنایت را فرو افکند و آن قدر مصرانه برای رسیدن به هدفش تلاش می کرد که چندین بار مورد ضرب و شتم نیروهای ساواک قرار گرفت اما باز قدمی کوتاه نمی آمد. مهدی تابع تکالیف شرعی بود و فردی متدین، اهتمام زیادی برای شرکت در مجالس مذهبی و مسجد داشت . ظلم ستیزی، شجاعت، خوش خلقی و تواضع از ویژگی های بارز اخلاقی او بود.
با پیروزی انقلاب و فرمان امام مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی برای لبیک به ندای امامش به پا خاست و با فعالیت های فرهنگی در مساجد همگان را ترغیب به عضویت در مدرسه ی عشق می کرد. با حمله ی دشمن به خاک میهن غیرتمندانه راهی جبهه شد و با قرار گرفتن در گردان تخریب و خط شکنی ، ایثار و از جان گذشتگی های فراوان کرد و سرانجام در دهم تیرماه سال 1361 در دارخویین به شدت مجروح شد و پس از 35 روز در حالی که به شدت تشنه بود، دستان خود را بر سینه نهاد و نام امامان را با احترام بر زبان جاری کرد، سلام داد و سپس روحش به آسمان پر کشید.

سپاه و بسیج این بازوان پرتوان ولایت فقیه و هم چنین سنگر و مسجد که پایگاه های مهم سیاسی و مذهبی اند را هر چه محکم تر بگیرید و نگذارید که منافقین و اشخاصی که هدفشان نابودی این سنگرهاست در بین شما رخنه کنند و با هوشیاری هر چه تمام تر با آن ها مقابله کنید.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۲,۸۴۴
  • ۳,۶۱۸
  • ۲۱,۹۸۵
  • ۵۲,۲۷۷
  • ۳,۹۶۰,۹۶۲
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹