شهید والامقام علی اکبر جزی

بازدیدها: 183

شهید علی اکبر جزی نام پدر : امرالله تاریخ شهادت : ۲/۱/۱۳۶۱ تاریخ تولد : ۱۳۴۰ عملیات : فتح المبین محل شهادت : عین خوش
شکوفه ی وجودش سال ۱۳۴۰ بر درخت حیات جوانه زد و در محیطی که فضای آن آکنده از عطر عبودیت و دوستی اهل بیت پرورش یافت.
دوران نوجوانی و تحصیلش همزمان شده بود با روزهای به پا خیزی مردم عدالت جو برضد حکومت ظلم، او که شروع فعالیت های انقلابی اش از مدرسه بود .عکس های شاه را پاره می کرد و برله آن شعار می داد و به خاطر همین کارها چندباری اخراج شد اما هیچ گاه کوتاه نمی آمد و هر روز مصمم تر از روز قبل پای به پای مردم کشورش فریاد آزادخواهی سر می داد تا سرانجام پیروزی نهایی کسب شد.
با آمدن امام مراد و هدفش او شد وچشم به لب های امام دوخت برای اجرای اوامرش. با دستور امام راهی کردستان شد و به مبارزه با ضدانقلاب همت گمارد. چندی نگذشت که به اسارت کومله ها درآمد و پس از تحمل هفت ماه شکنجه های فراوان آزاد گشت.
استقامت و شجاعت و فعالیت های علی اکبر نامش را در لیست ترور کومله و دموکرات قرار داد تا جایی که برای سرش جایزه ی نقدی هنگفتی گذاشته شد. با اوج گیری نفوذ عراق به خاک های جنوب او راهی آبادان شد و پس از قبول فرماندهی گردان امام محمدباقر(علیه السلام) در عملیات فتح المبین شرکت کرد و در همان عملیات در حالی که برای خاموش کردن تیربار دشمن در حال پیشروی بود، پیکرش مورد اصابت رگبار مسلسل دشمن بعثی قرار گرفت و با جسمی غرق در خون به دیدار مولایش نائل شد.
ما هنگامی می توانیم به خدا ایمان آوریم که تمام جسم و جوارح و ذکر و فکر خود را از طاغوت به دور کنیم و در آن حال به ریسمانی چنگ زده ایم که هرگز از آن نخواهیم گسست و آن حبل الله است و او قادر به همه چیز است و همه چیز تحت فرمان اوست.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۱,۴۴۳
  • ۲,۴۷۴
  • ۱۳,۲۷۶
  • ۴۷,۶۷۱
  • ۳,۹۵۰,۴۷۴
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹