مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی در حسینیه بنی فاطمه اصفهان برگزار شد

بازدیدها: 0

آیت‌الله اراکی: «ترامپ» محصول تفکر غرب است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ترامپ محصول تفکر غرب است و ترامپیسم یعنی تمام کسانی که این فرد را تأیید می‌کنند و شخصیتشان مثل اوست؛ ترامپ یک نماد از تفکر غربی و لیبرالیسم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله محسن اراکی شامگاه دوشنبه. ۱۳ خرداد ۹۸در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه بنی‌فاطمه اصفهان اظهار داشت: امام خمینی (ره) بر گردن همه ما حق دارد چراکه ما را زنده کرد؛ یکی از دستاوردهای بزرگ امام حیات‌بخشی به جامعه اسلامی و اسلام بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: بشر به پنج دوره حیاتی می‌تواند دست یابد؛ اول همین روح نباتی است؛ از این روح بالاتر روح حیوانی است که خاصیتش احساس لذت است که از آن حرکت برمی‌خیزد؛ مرحله سوم روح انسانی است که قوامش به اندیشیدن است؛ این روح انسانی می‌تواند فرد را به مرحله چهارم یعنی روح ایمانی برساند.

وی در تشریح روح ایمانی گفت: خاصیت این حیات، محبت و عشق است اولین عشقی که روح ایمانی به ارمغان می‌آورد عشق به ذات اقدس الهی است.

آیت‌الله اراکی در ادامه با اشاره فرق بین تمدن غرب و تمدن اسلامی بیان داشت: در تمدن غرب عقل آدمی را از تفکر در آنچه می‌بیند و می‌شنود بازمی‌دارند و آدمی را به‌گونه‌ای پرورش می‌دهند که از آسمان و زمین غافل می‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اگر در سبک زندگی غربی و لیبرالیسم تأمل کنید همه‌اش بر مبنای غفلت و سرگرم کردن بشر است در حالی که تمدن اسلامی از انسان، بشر زنده‌دل شنوا می‌سازد؛ این بشر پایان زندگی را مرگ نمی‌داند.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: ترامپ محصول تفکر غرب است و ترامپیسم یعنی تمام کسانی که این فرد را تأیید می‌کنند و شخصیتشان مثل اوست؛ ترامپ یک نماد از تفکر غربی و لیبرالیسم است؛ کسی که صراحتاً می‌گفت ما از کشورهایی که سرمایه‌داری در آن هست حمایت می‌کنیم؛ سرمایه‌داری یعنی اینکه هر کار بکنی تا به هر طریقی که شده پول بیشتری به دست آوری.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه بیان داشت:در تفکر اسلامی بشر را نیافریدند که بمیرد، بشر آفریده شده برای زندگی خوش تا ابد، ولی خودش انتخاب بد می‌کند به حرف خدا اعتماد نمی‌کند ولی به حرف شیطان اعتماد می‌کند.

وی ادامه داد: خدا و شیطان هر دو به ما وعده می‌دهند؛ خدا به ما وعده بهشت جاودان می‌دهد و شیطان هم می‌گوید اگر از حرف خدا سرپیچی کنی به تو لذت می‌دهم؛ آخرش هم خلف وعده می‌کند.

آیت‌الله اراکی بیان داشت: انبیا آمدند حیاتی را به بشر هدیه کنند، این حیات را حاکمان ستمگر از بشر دریغ داشتند؛ امام آمد و این حیات را زنده کرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: امام روحی را در ما دمید که اساس این روح همان حیات ایمانی است؛ اساس این روح عشق به خوبی‌هاست نه عشق به پول، یعنی انسان همه چیزش را در راه خدا بدهد؛ این همان کاری است که شهدا کردند و به ما یاد دادند چگونه می‌توان از جان برای جانان گذشت، پیروزی برای چنین ملتی است.

درباره علیرضا

موارد جالب

پیام رهبر انقلاب به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر زاهدی و جمعی از همرزمان

بازدیدها: 0🔹️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۱۲۱
  • ۷۵۱
  • ۳,۱۶۰
  • ۳۸,۸۸۱
  • ۳,۹۳۹,۰۹۸
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹