شهید حسین بهشتی خو

بازدیدها: 25

شهید حسین بهشتی خو نام پدر :رضا تاریخ شهادت : 1 /12/1360 تاریخ تولد : 8/1/1345 محل شهادت : چزابه

موعد میلادش بیست و سوم خرداد ماه سال 1345 بود و میعادگاهش شهر گنبدهای فیروزه ای. نامش حسین بود و مقتدایش علی(علیه السلام).
دوران کودکی را با بازی های کودکانه گذرانده بود و نوجوانی اش که همزمان با روزهای خون و قیام بود به انقلابیون پیوست. فعالیت های انقلابی و بودن در جمع جوانان متدین تحولی در سیره ی اخلاقی اش ایجاد کرد و متانت و شکیبایی و صبر و ادب ثمره ی آن شد.
تا به ثمر رسیدن نهال انقلاب لحظه ای از تکاپو دست نکشید و پس از پیروزی در راه حفاظت از دستاوردهای آن قدم برداشت و به هنگام حمله ی دشمن غاصب به جمع بسیجیان پیوست و با قامتی استوار و عزمی راسخ قدم به عرصه ی جهاد نهاد.
او که تکیه کلامش تَوَکَّلتُ عَلَی الله بود در هر کاری رضای خداوند را هدف قرار داده و با پشتکاری فراوان آن را ادامه می داد. به هنگامی که مادر او را نهی از رفتن کرد متواضعانه در برابرش نشست و خواست مانع نشود و به جهاد پسر فخر بفروشند. حسین پس از رضایت مادر در دو مرحله عازم جبهه شد. بار اول به سوسنگرد و بار دیگر به چزابه رفت، و چزابه محل عروجش شد. در آخرین ماه سال 1361 بر اثر اصابت ترکش های خمپاره بر پیکر مطهرش قامت نیلوفری اش به خون نشست و حدیث پرواز زمزمه نمود.

امام خامنه ای:

یاد شهیدان، یادبود ارزشهاى انسانى است، و گرامیداشت آنان، تجلیل از برترین خصال بشرى است. یاد شهیدان باید با تدبر و عبرت گیرى همراه باشد. آنان همان فرزانگانى هستند که جان عاریت را که کالایى تمام شدنى و رو به زوال است، با نعیم پایدار الهى سودا کردند و خود را از خسرانى که هر انسانى خواه ناخواه دچار آن است یعنى اضمحلال تدریجى سرمایه‏ ى زندگى، به نیکوترین وجه رها ساختند. عمل صالح آنان که از ایمانى پایدار ریشه مى‏گرفته است، برترین عملهاى صالح است.

 

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۱۸۳
  • ۲,۸۵۳
  • ۲۱,۲۰۵
  • ۵۱,۹۸۸
  • ۳,۹۶۱,۱۵۴
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹