شهید محمود صدیقی

بازدیدها: 48

شهید محمود صدیقی نام پدر : کاظم تاریخ شهادت : 19/10/1365 تاریخ تولد : 1346 عملیات : کربلای 5

سال 1346 آن گاه که زمین و زمان در سوگ دردانه ی رسول خدا بودند محمود متولد شد. دو روز قبل از تولدش مادر چهل و یکمین منبرش را هم رفت و مثل همیشه برای حسین(علیه السلام) گریست و به کودکش دعا کرد. به دنیا که آمد دعاهای مادر او را ایمن ساخته بود. از کودکی علاقه ای مثال زدنی به امام حسین(علیه السلام) داشت و عضو ثابت هیئت خردسالان بنی فاطمه شد.
در پی آموختن که برآمد با پشتکار فراوان قدم در راه کسب دانش گذاشت . پس توانست مدرک دیپلم خود را گرفته و در کنکور شرکت کند . خبر قبولی اش در رشته ی علوم گیاهی دانشگاه اصفهان چند روز بعد از شهادتش به خانواده رسید. او در کنار درس کمک رسان پدر در امور اقتصادی هم بود و اوقات خالی از کارش را در مسجد و جلسات قرآن و دعا می گذراند.
شجاعت، خوش خلقی و کم توقعی از ویژگی های بارز اخلاقی محمود بود. هنگام حمله ی خصم پلید بر خاک وطن او که عشق دفاع از دین و میهن تمام وجودش را فراگرفته بود عزم میدان نبرد کرد اما سنش کم بود. پس چند سالی در پایگاه های بسیج فعالیت نمود و در سال 1364 با آن که دو برادر دیگرش هم در جبهه بودند راهی جهاد شد و سرانجام در عملیات کربلای 5 در اثر اصابت تیر بر سرش در خاک پاک شلمچه جان به جان آفرین تقدیم نمود.
یک سالک سلوک الی الله باید این مسائل را رعایت کند. برای رسیدن به سعادت اخروی باید دل را پاک و مصفی کرد و حب هر کس و هر چیز چه دنیوی و چه اخروی را از دل خارج کرد تا در آن حب خدا قرار گیرد. ما حق نداریم در حرم خدا کس دیگری جز او را راه بدهیم. این دو روز عمر را با دل بستن و دل کندن از این و آن نگذرانیم.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۷۷
  • ۲,۸۵۳
  • ۲۱,۰۹۹
  • ۵۱,۸۸۲
  • ۳,۹۶۱,۰۴۸
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹