هیأتی که با نذورات خشک در بیمارستان‌های اصفهان سفره‌ نذری‌ پهن کرد

بازدیدها: 0

هیأتی که با نذورات خشک در بیمارستان‌های اصفهان سفره‌ نذری‌ پهن کرد
جواد ابوطالبی گفت: در راستای تحقق اجرای طرح نذر حسینی بنا است در دهه اول محرم امسال، هر شب میزبان یکی از بیمارستان‌های دولتی شهر اصفهان در بحث توزیع اطعام حسینی در بین بیماران، کارکنان و کادر درمانی باشیم.

هیأتی که با نذورات خشک در بیمارستان‌های اصفهان سفره‌ نذری‌ پهن کرد
جواد ابوطالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان جزییات طرح نذر حسینی در هیأت بنی فاطمه (س) و اجرا آن در بیمارستان‌های دولتی شهر اصفهان، اظهار کرد: هیأت بنی فاطمه (س) که سال‌ها است برنامه‌های خود را در حسینه بنی فاطمه (س) در خیابان ابن سینا برگزار می‌کند و افتخار دارد شاهد اعزام ۲۱۰ شهید از شهدای این شهر شهید پرور از این حسینه و هیأت به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام باشد.

وی ادامه داد: این هیأت از سال‌های ابتدایی تأسیس خود تاکنون بر مبانی و ارزش‌های دین اسلام و اقتدا به سیره نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) و همچنین اجرا منویات مقام معظم رهبری تاکید داشته است از همین رو پس از شیوع بیماری کرونا و در راستا تحقق به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر کمک مؤمنانه، هیأت بنی فاطمه (س) از شروع سال ۹۹ تاکنون طی هفت مرحله کمک مؤمنانه خیران اصفهانی را در بین خانواده‌های نیازمند اهدا کرده است.

وی با اشاره به ارزش ریالی بسته‌ای معیشتی توزیع شده در بین خانواده‌های نیازمند افزود: ارزش ریالی هر بسته معیشتی که به خانواده آسیب پذیر و نیارمند اهدا شده، بالغ بر ۶۳۰ هزار تومان بوده است که این بسته‌ها شامل ۱۰ کیلو برنج، ۲ کیلو گوشت گرم، ۳ عدد مرغ، ۲ عدد رشته آش، یک کیلو خرما، یک بسته یک کیلو عدس، ماش، لوبیا قرمز، لوبیا سفید، نخود، قند و یک عدد رب گوجه، روغن بود.

ابوطالبی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره اجرا به طرح نذر گوشت گرم در هفته قربان تا غدیر تاکید کرد: از عید قربان تا عید غدیر حدود ۳۹۲ رأس گوسفند به همت خیران اصفهانی ذبح و در بین خانواده‌های نیازمند به صورت بسته‌های ۲ کیلویی توزیع شد.

جواد ابوطالبی با بیان جزییات طرح نذر حسینی هیأت بنی فاطمه (س) در بیمارستان‌های اصفهان ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از ویروس کرونا در جامعه و تأکید رهبر انقلاب مبنی بر لزوم رعایت پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت، هیأت بنی فاطمه (س) در اولین اقدام محل فعالیت خود را از حسینیه بنی فاطمه (س) که مکانی مسقف بود را به مکانی سرباز منتقل کردیم.

وی تصریح داشت: با توجه به رعایت فاصله اجتماعی دهه محرم امسال بر خلاف سال‌های گذشته فقط می‌توانیم نهایتاً میزبان هزار نفر از عزاداران حسینی در مسجد آقانور خواهیم بود و از سوی دیگر با توجه به قوانین ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، هزینه‌های اطعام عمومی امسال به طرح نذر حسینی اختصاص پیدا کرده است.

سفره‌های حسینی که در بیمارستان‌های نصف جهان پهن می‌شود

ابوطالبی ابراز داشت: در راستا تحقق اجرا طرح نذر حسینی بنا شد در دهه اول محرم امسال هر شب میزبان یکی از بیمارستان‌های دولتی شهر اصفهان در بحث توزیعاطعام حسینی در بین بیماران، کارکنان و کادر درمانی باشیم که البته با توجه به درخواست معاونت بهداشت استان اصفهان، نذورات به‌ صورت خشک در اختیار بیمارستان‌های مدنظر جهت طبخ قرار می‌گیرد.

ابوطالبی اضافه کرد: بر اساس آمار معاونت بهداشت استان اصفهان طرح نذر حسینی در نخستین شب محرم با پذیرایی از ۵۰۰ نفر از بیماران، کارکنان و کادر درمانی بیمارستان امین آغاز شد و در شب دوم و سوم محرم با میزبانی از بیماران و کادر درمان و کارکنان بیمارستان الزهرا (س) با یک هزار و ۴۰۰ پرس و شب چهارم و پنجم محرم از بیمارستان‌های خورشید و فیض با ۸۵۰ پرس غذا تاکنون ادامه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح نذر حسینی با میزبانی از بیمارستان‌های دیگر دولتی سطح شهر تا پایان دهه محرم همچون بیمارستان فارابی و چمران هر کدام به تفکیک ۵۵۰ پرس غذا، بیمارستان کاشانی با ۵۰۰ پرس غذا و همچنین بیمارستان سیدالشهدا، سوانح سوختگی ادامه خواهد داشت.

درباره علیرضا

موارد جالب

ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)

بازدیدها: 0ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) قمر بنی هاشم، ویزه نامه ولادت حضرت …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۱
  • ۲,۷۹۰
  • ۳,۶۱۸
  • ۲۱,۹۳۱
  • ۵۲,۲۲۳
  • ۳,۹۶۰,۹۰۸
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹