شهید علیرضا موهبت

بازدیدها: 40

شهید علیرضا موهبت نام پدر : علی اصغر تاریخ تولد : 1338 تاریخ شهادت : 18/2/1361 عملیات و محل شهادت : بیت المقدس- فکه
شهید علیرضا موهبت
علیرضا نغمه ی زندگی را در سال 1338خواندن آغاز کرد. در حالی که قافله سالار لحظه های سبز کودکی اش آوای پرمهر مادر و نفس های زندگی بخش پدر بود پا به کوچه باغ بندگی نهاد و حدیث عاشقی سرداد.
درس و تحصیل را از مدرسه ی فردوسی آغاز نمود و در پایان دیپلمش را از هنرستان صنعتی انقلاب در رشته ی برق گرفت و در همان رشته وارد عرصه ی کار شد.
زمانی که آذرخش فریادهای الله اکبر مردم انقلابی پایه های ظلم و جور حکومت شاهنشاهی را لرزاند به جرگه ی انقلابیون پیوست و با شور و شوق برای به بار نشستن حکومت اسلامی فعالیت کرد.او با شرکت در تظاهرات، پخش اعلامیه، شعارنویسی و پاره نمودن عکس شاه و به آتش کشیدن مراکز فساد در به ثمر رساندن انقلاب سهیم شد.
علی رضا به هنگام اذان از زلال چشمه ی ایمان وضو می ساخت و به نماز اول وقت اهمیت فراوان می داد. او شبانگاهان پروانه ی دل در باغ معرفت و عشق الهی به پرواز در آورده و به مدد کلام وحی به آرامشی روحانی دست می یافت تا جایی که همیشه چهره اش آرام و متبسم بود. شجاعت ، قناعت، جدیت وپشتکار سرآمد خلقیاتش بود وکمک به دیگران و دستگیری از فقرا سرآمد اعمالش.
او باهمگان به ویژه پدر ومادر خلقی خوش و رفتاری نیکو داشت.
به هنگام حمله ی خصم پلید به مرزهای کشور اسلامی چون عشق دفاع از انقلاب و وطن ذره ذره وجودش را فرا گرفته بود از طریق بسیج راهی جبهه شد وبا عنوان آرپیچی زن، پس از حماسه آفرینی های فراوان در اردیبهشت ماه سال 61 با شرکت در عملیات بیت المقدس در اثر اصابت تیر بر سر روح بزرگش با رخصت یار به ابدیت عروج کرد.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۱
  • ۶۵۰
  • ۲,۳۹۶
  • ۱۱,۱۷۵
  • ۳۰,۱۱۳
  • ۳,۹۱۲,۲۱۲
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۸