شهید محسن شریفی

بازدیدها: 79

شهید محسن شریفی 01

شهید محسن شریفی نام پدر : علی تاریخ تولد : 5/1/1343 تاریخ شهادت : 1/2/1366 عملیات شهادت : کربلای 10

پنج روز ازآغاز سال 1343 می گذشت که محسن با تولدش طراوت و نشاط بهاران را برای خانوده ی خود دو چندان کرد. او که خیر و برکت به همراه خود آورده بود در دامان پرمهر پدر و مادر پرورش یافت و با آداب شریعت آشنا گشت.
برای آشنایی با علم و معرفت پا به مکتب دانش نهاد و تا گرفتن مدرک دیپلم در رشته ی اقتصاد اجتماعی پیش رفت.
کبوتر دلش در حریم ملکوتی نماز و روزه آرام می گرفت و روح و جانش را با شرکت در مراسم عزاداری سالار شهیدان صفا می بخشید. درهر حال یاری کننده ی دیگران بود و با دلجویی از خویشان سنگ صبور آنان می شد. وی پسری متین و مهربان بود که سفره ی محبتش را برای همگان می گستراند و با حساسیت فراوان حلال و حرام الهی را رعایت می کرد و نسبت به استفاده از بیت المال دقیق و سختگیر بود.
آن گاه که قاصد استقلال و آزادی نوید دهنده ی پیروزی حق بر باطل شد و مردم را به میدان جنبش فراخواند او هم ساکت ننشست و به جمع انقلابیون پیوست .
زمان زیادی از جشن پیروزی نگذشته بود که حمله ی ناجوانمردانه ی غاصبانِ وطن غم را در دل مردم نشاند و محسن برای یاری دین و انقلاب راهی جبهه شد.تا آنکه در اردیبهشت ماه سال 66 با شرکت در عملیات کربلای 10 شهد شهادت نوشید و به حق پیوست.

وصیت نامه شهید محسن شریفی

اى برادران واى خواهران حزب الهى! وصیت وسفارش من به شما این است که به دستورات اسلام وقرآن عمل کنید ، نماز بخوانید ، روزه بگیرید ، دورو نباشید ، پشت سر هم بدگویى نکنید. نکند خداى ناکرده قدمى از امام جلوتر بگذارید ، نکند خداى ناکرده روحانیت را تنها بگذارید ، که اگر روحانیت تنها ماند اسلام شکست خواهد خورد . چرا که همین روحانیون بودند که اسلام را زنده نگه داشته اند مساجد را خالى نکنید ، به سخنان امام امت گوش فرا دهید وبدانها عمل کنید ، نمازهاى جماعت را ونمازهاى جمعه را هر چه با شکوهتر بر پا دارید دست اتحاد به یکدیگر دهید که دشمن از همین اتحاد ها وهمین جماعت ها است که شکست مى خورد ، جلو محتکران وگرانفروشان که خون مردم را می مکند را بگیرید .

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

یک نظر

  1. بسیارآموزنده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۶۸
  • ۶۷۹
  • ۵,۴۸۹
  • ۲۳,۶۹۲
  • ۳,۸۹۹,۶۸۳
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۵