شهید غلامرضا میرمجربیان

بازدیدها: 45

شهید غلامرضا میرمجربیان نام پدر : عباسعلی تاریخ شهادت : 16/2/1361 تاریخ تولد : 22/5/1341 عملیات : بیت المقدس محل شهادت : خرمشهر

مردادماه سال 1341 آن گاه که خورشید آسمان با انوار طلایی اش قالی هزار نقش زمین را می بافت غلامرضا دیده به جهان گشود. گوهر وجودش در خانواده ای که عشق به پروردگار و اسلام در کانون آن قرار داشت، رشد کرد و بالید.
هفت ساله که شد سروش دانایی صلای آموختن سرداد و غلامرضا به جمع دانش آموزان پیوست و تا سال آخر دبیرستان در این وادی ماند و پس از آن، کلاس درسی دیگر برگزید و در آزمونی دیگر شرکت یافت.
غلامرضا که تمام وجودش غرق محبت خداوند بود پیوسته کلام وحی تلاوت می نمود و روح و جان با آن صیقل می داد. او خود مقید به دستورات الهی بود و دیگران را هم تشویق به انجام آن می کرد. لبخند روی لبان و شادی و مهربانی نگاهش همواره نشاط بخش جمع دوستان بود. او در اوج وقار و متانت شوخ طبع هم بود. همیشه ظاهری آراسته و تمیز داشت و در عین حال ساده زیست و قانع بود. آن هنگام که یزیدیان قصد رخنه به کربلای ایران کردند و عاشورایی دیگر در میهن اسلامی درحال وقوع بود، غلامرضا که در سر اندیشه ی حفظ انقلاب داشت به مصاف با کافران برخاست و از طریق بسیج راهی جبهه شد.
سرانجام در عملیات بیت المقدس در اثر اصابت ترکش به سر، پذیرای شهادت گردید و به عرشیان پیوست.
ای معلمین عزیز! به شما می خواهم بگویم که شما باید درس زندگی را به دانش آموزان یاد بدهید و فقط متکی به این نباشید که درس فیزیک و علوم و دیگر درس ها را بدهید و کاری به اخلاق و رفتار آن ها نداشته باشید. همان طور که رزمندگان در جبهه ها می جنگند و از اسلام دفاع می کنند شما هم باید در سر کلاس درس جهاد کنید و انشاءالله بتوانید جوانان را یک مسلمان واقعی درآورید.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۶۳۳
  • ۳,۶۱۸
  • ۱۹,۷۷۴
  • ۵۰,۰۶۶
  • ۳,۹۵۸,۷۵۱
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹