سردار شهید جواد نوروزی

بازدیدها: 38

سردار شهید جواد نوروزی نام پدر : ناصر تاریخ شهادت : 14/5/1362 تاریخ تولد : 3/6/1341 عملیات : والفجر 2 محل شهادت : حاجی عمران

شهریور ماه سال 1341 غنچه ی وجود جواد در باغ با صفای خانواده رویید و تحت پرورش باغبان زندگی رشد کرد و بالید. به هنگام فرا رسیدن زمان آموختن با علاقه ی وافر، تحصیل را آغاز کرد و تا گرفتن مدرک دیپلم در بزم دانش آموزان ماند.
آن زمان که روح خدا، چو خورشیدی در آسمان تاریک ایران طلوع کرد، جواد با اقتدا به او ظلمت و تاریکی طاغوت را در هم شکست و با شرکت در راهپیمایی ها و پخش اعلامیه و مبارزه با رژیم شاه، در بازگرداندن روشنایی به میهن سهیم شد.
او که گویی باران رحمت الهی بر دلش باریده بود آن چنان اهل دلی گشت که تنها با یاد خدا زندگی می کرد و زلال زمزم بندگی در تمامی اعمالش نمایان بود و سادگی، مهربانی و صداقتش او را محبوب دل آشنایان کرده بود.
زمان زیادی از رخت بر بستن ظلمت و طلوع خورشید آزادی در فضای میهن نگذشته بود که شیطان صفتان جهان برای نابودی نور دست در دست هم به ایران تاختند و جواد که برای حفظ انقلاب لباس مقدس سپاه برتن کرده بود، راهی میدان رزم شد.
چندی نگذشت که ایثارگری ها و توانایی هایش او را به فرماندهی گردان یا زهرا(سلام الله علیها) رساند و پس از بارها مجروحیت، سرانجام در عملیات والفجر2 جام زرین شهادت نوشید و پیکر مطهرش پس از ده سال و اندی میهمانی خاک و آفتاب به زادگاهش بازگشت.

حضرت امام خمینی (ره)

ما از خدا هستیم همه، همه عالم از خداست، جلوه خداست و همه عالم به سوی او برخواهد گشت، پس چه بهتر که برگشتن اختیاری باشد و انتخابی و انسان انتخاب کند، شهادت را در راه خدا و انسان اختیار کند موت را برای خدا و شهادت را برای اسلام.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۸۲۷
  • ۲,۳۹۶
  • ۱۱,۳۵۲
  • ۳۰,۲۹۰
  • ۳,۹۱۲,۳۸۹
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۸