شهید ناصر واعظ دلیلی

بازدیدها: 38

شهید ناصر واعظ دلیلی نام پدر : فضل الله تاریخ شهادت : 20/1/1362 تاریخ تولد : 1339 عملیات : والفجر 1

سال 1339 گل وجود ناصر در گلستان زندگی جوانه زد و در دامان پرمهر و محبت والدین پرورش یافت. سال های کودکی اش سرشار از شادی و بازی های کودکانه سپری شد تا آن که اولین قدم برای حضور در اجتماع را با عضویت در هیئت خردسالان بنی فاطمه برداشت. او یکی از اعضای فعال هیئت گشت و شالوده ی مذهبی و اعتقادی اش در جلسات عزاداری و مذهبی شکل گرفت. با شعله ور شدن آتش خشم مردم علیه ظلم و فساد شاهنشاهی او هم به مردم پیوست و با فعالیت های انقلابی او وهزاران مثل او زمینه ی سقوط رژیم و فرار ظلمت و طلوع نور در میهن فراهم گشت. با آنکه عمر کوتاه و پربرکت ناصر فرصت ازدواج را از او گرفت اما همیشه مشوق دیگران در اجرای این سنت حسنه بود. پس هرکاری می توانست می کرد تا زمینه ی ازدواج دوستان فراهم گردد. ناصر توجه ویژه به بیت المال و حفظ آن داشت. به شدت از اسراف بیزار بوده و تواضع و فروتنی و کمک به فقرا زینت دهنده ی اعمالش بود. با پیروزی انقلاب، ناصر برای خدمت به کشورش به جهاد سازندگی رفت و پس از آن در کمیته ی امداد چابهار فعالیت کرد و سرانجام وقتی خصم زبون راهی خاک وطن گشت و امام فرمان جهاد داد، لباس خدمت بر تن نمود و از طریق سپاه راهی میدان مجاهدت شد.
و چندی بعد رمل های فکه میزبان دائمی پیکر مطهرش گشت و او جاویدان شد و جاوید ماند.

تقوا را، تقوا را در هر زمان و مکان حفظ کنیم و همیشه احساس کنیم که در پیش خدا هستیم. ای خواهران مسلمان! حجاب اسلامی، حجاب اسلامی را به جان چهارده معصوم(علیهم السلام) و همه ی شهیدان در هر حال و مکان حفظ کنید که اگر حجاب واقعاً اسلامی تو اثرش بیشتر از خون شهیدان نباشد کمتر نیست.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۷۱۷
  • ۹۷۲
  • ۴,۳۷۴
  • ۳۹,۹۸۶
  • ۳,۹۴۰,۶۶۶
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹