شهید محمدعلی شادمانیان

بازدیدها: 37

شهید محمدعلی شادمانیان نام پدر : ابوالقاسم تاریخ شهادت : 20/12/1361 تاریخ تولد : 1338 محل شهادت : چزابه

23 سال زندگی، کوتاه اما ژرف و پر محتوا! این هنر مردان خداست که جسمشان را امانتی از سوی آفریدگار می دانند و روحشان را لایق قرب به او. آنان با وجودی سرشار از شوق و اشتیاق قدم در راه بندگی نهادند وجان به جانان تقدیم نمودند.محمد علی یکی از همین مردان خداست که اگر چه مدتی کوتاه در آسمان نیلگون دنیا درخشید اما یاد و خاطرش برای همیشه جاودان و ماندگار خواهد ماند. او که گرد یتیمی در چهارسالگی بر چهره اش نشست، از همان کودکی آموخت که چگونه در برابر مشکلات و سختی ها ایستادگی کند وخود دستگیر مستمندان و محرومان گردد. با فرا رسیدن زمان آموختن با وجود مشکلات قدم در راه کسب علم نهاد و تا گرفتن مدرک دیپلم مقیم سرای دانش آموزان بود. او به مطالعه ی کتاب های مذهبی علاقه فراوان داشت و ورزش نیز می کرد. محمد علی با شنیدن ندای بت شکن زمان با سلاح شجاعت و غیرت همدوش او به نابودی بت طاغوت پرداخت و پس از پیروزی، به فرمان روح خدا در جهادی از جنس سازندگی راهی مناطق محروم و روستاها شد. به هنگام بلند شدن بانگ یورش دشمن، خالصانه به سمت میادین نبرد شتافت و در کنار دلاوری ها و جانفشانی هایش با نوحه سرایی ومداحی برای اهل بیت سبب روحیه گرفتن رزمندگان می شد. محمد علی در آخرین اعزام، همه ی وسایل و پولهایش را در صندوقچه ای نهاد و در وصیتی آنها را به جبهه هدیه نمود ودر بیستمین روز از آخرین ماه سال 1361 در چزابه به شهادت رسید و پس از 6ماه دعا و نذر های مادر باقیمانده ی پیکرش به خانه بازگشت.

امام خامنه ای

اگر مجاهدت فداکارانه جوانان این مرز و بوم که به این شهادتها منتهی شده است نمی بود، همه روزهای این ملت، در زیر چتر سیاه ظلم و تجاوز و دخالت دشمنان اسلام و ایران، به شبهای تار بدل می گشت.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۳۶۳
  • ۳,۶۱۸
  • ۱۹,۵۰۴
  • ۴۹,۷۹۶
  • ۳,۹۵۸,۴۸۱
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹