شهیدحسن نصوحیان

بازدیدها: 75

شهیدحسن نصوحیان نام پدر : هادی تاریخ شهادت: 14/8/1362 تاریخ تولد: 1/1/1330 عملیات :والفجر 4 محل شهادت : غرب کشور

خجسته باد نام خداوند آن نیکوترین آفریدگار که مردانی آفرید که همگان از عظمت وجودشان در شگفتند و چگونه در شگفت نبود که دیدن بزرگی آنان را چشم کوچک بین ما بسنده نیست و مور، چه می داند که بر دیواره ی اهرام می گذرد یا بر خشتی خام. و شهدا آن بزرگ هرم هایی که فرعونیان هراسناک از آن و ما آن کوچک ترین مور که بلندای آنان را در چشم نتوان یافت و حسن یکی از آن شهدا.
اولین روز از بهار سال 1330 آن هنگام که خداوند جانی دوباره به طبیعت عطا کرد او نیز لباس زیستن برتن کرد. تربیت دینی و حسینی او از کودکی سبب گشت یکی از فعالان هیئت خردسالان بنی فاطمه ی اصفهان گردد و با عشق و شور حسینی دوران کودکی را به پایان رساند. با شعله ور شدن خشم ملت ایران علیه حکومت مستبد شاهنشاهی او هم به جمع انقلابیون پیوست و در راستای پیروزی انقلاب فعالیت های چشمگیری انجام داد. در اوایل جوانی بود که همسفری برای زندگی خود برگزید و ثمره ی ازدواجش یک دختر و یک پسر شد.
با پیروزی انقلاب او که در دل غم محرومان داشت در راستای محرومیت زدایی و خدمت به مستمندان با کمک دیگر خیرین محل فعالیت های زیادی انجام داد. مدت زیادی از پیروزی نگذشته بود که دشمنان برای نابودی استقلال ایران به کشور تاختند و حسن هم برای دفاع از مرز و بوم راهی جبهه شد و سرانجام در والفجر4 در غرب کشور جام شهادت نوشید و به قله ی وصل یار رسید.

امام خمینی(رحمه الله علیه):

عزیزان من! از فدائی کردن و نثار جان و مال در راه خدا و اسلام و ملت مسلمان نهراسید که این شیوه پیغمبر عظیم الشان واوصیاء و اولیاء آنان بوده و خون ما رنگین تر از خون شهدای کربلا نیست.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۱
  • ۵۸۱
  • ۲,۶۷۳
  • ۱۴,۵۳۶
  • ۴۵,۶۸۱
  • ۳,۹۵۲,۲۸۵
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹