شهید حسن اربابان

بازدیدها: 39

شهید حسن اربابان نام پدر : علی تاریخ شهادت: 11/8/1363 تاریخ تولد: 1347 عملیات : محرم محل شهادت : عین خوش

حسن اربابان یکی دیگر از یاران روح خدا متولد شده ی هفتمین سال از دهه ی چهل بود، دهه ی تولد سربازان امام. تولد او در شهر اصفهان در یکی از خانه های پرمهر و محبتی که پایه ی استوار خانواده اش اصول دین بود و آیین شریعت شکل گرفت.
دوران کودکی اش را با بازی های کودکانه سپری کرد تا به سن تحصیل رسید. با ورود به مدرسه نه سالی مقیم محفل دانش آموزان بود و پس از آن، راهیابی به فعالیت های انقلابی و رفتن به جهاد او را از ادامه ی تحصیل بازداشت. شانزده سال بیشتر نداشت اما به چنان بینشی رسیده بود که نه تنها خود در مسیر روشن انقلاب و امام قدم می گذاشت که با سخنانی حکیمانه و بصیرتی بالا اطرافیان را هم آشنای با انقلاب و دستاوردهای آن می کرد. عشق و ایمان به خداوند در دلش نوری ایجاد کرده بود که به هنگام شنیدن بانگ اذان به نماز می ایستاد و سعی بر آن داشت در همه حال خود عامل به معروفات باشد و دیگران را امر به خوبی ها کند.
خوش خلقی و مهربانی، شجاعت و از جان گذشتگی و کمک به مستمندان و احترام به والدین از ویژگی های اخلاقی حسن بود.
با یورش دشمن خونخوار به خاک میهن قصد جهاد نمود و از طریق بسیج به میدان رزم شتافت و سرانجام در عملیات محرم در اثر اصابت خمپاره به قایق در آب افتاد و به شهادت رسید.

امام خمینی(رحمه الله علیه):

خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند، خوشا به حال آنان که در این قافله نور، جان و سر باختند، خوشا به حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند. بدا به حال آنهایی که از کنار این معرکه ی بزرگ جنگ و شهادت و امتحان عظیم الهی ساکت و بی تفاوت و یا انتقاد کننده و پرخاشگر گذشتند.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۲
  • ۱,۳۲۹
  • ۲,۷۹۶
  • ۱۷,۶۰۳
  • ۴۸,۱۵۴
  • ۳,۹۵۵,۸۲۹
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹