اگر می‌خواهیم امروز در مسیر شهدا باشیم بدانیم که مسیر شهدا مسیر امام، انقلاب و حضورمان است

بازدیدها: 0

سردار احمد رضا رادان شامگاه پنجشنبه_ دوازدهم بهمن_ در یازدهمین یادواره ۲۱۰ شهید هئیت بنی‌فاطمه (س) اصفهان با بیان اینکه همه اتفاقات از اثر وجودی شهدا است، اظهار کرد: حکایت و داستان شهدا چه پر رمز و راز است، گویا در هر لحظه، هر زمان و مناسبت شهدا وظیفه این را پیدا می‌کنند که به اندازه‌ای حتی سر تلنگر دقت و توجه مردم را به آنچه که مسیر نورانی شهدا است جلب کنند.

وی با اشاره به اتفاقات این دوران ادامه داد: باورم این است که عوامل اجرایی نقشی در تاریخ برگزاری ندارد بلکه عظمت شهدا است که در ذهن آن‌ها محرک می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به مسیر زیبا و پر رمز و راز شهدا خاطرنشان کرد: قصه شهدا قصه‌ای است که اگر رزمندگان دور هم جمع شوند و بخواهند قشنگ‌ترین خاطرات خود را یادآور شوند حتماً یادی و نامی از رفیق شهیدشان بیان می‌کنند و یا اگر نویسنده‌ای بخواهد این قصه‌های پر رمز و راز را قلم بزند، به دعوت شهید سهم نویسندگی خودش راه پرنور شهید می‌شود.

رادان اظهار کرد: وقتی شهید مدال پر افتخار شهادت را بر خود بر می‌گزیند در حقیقت به همه اطرافیان خود از این مدال سهم و نقش می‌دهد و می‌بینیم اطرافیان آن چون مادر، پدر، بردار، خواهر، همسر، فرزند و حتی همسایه و رفیق او این مدال را بر می‌گیرند.

وی ادامه داد: این مسیر از دست پر برکت امامی تقدیم می‌شود و دست‌های پر برکت شهدا این تقدیرنامه را مدام درخواست می‌کند؛ از این رو اگر قصه‌های پر رمز و راز شهدا را درک، کسب نکرده و در اختیار نگیریم فردای قیامت بازنده‌هایی بیش نیستیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه مسیر شهدا مسیر کسب نور و فیض است و هرکسی گره خود را از گره شهدا باز کند، نهایتاً بال و پر در عالم حسرت می‌زند، یادآور شد: چگونه می‌شود جایی به نام هئیت یک مرتبه می‌شود جولانگاه شهدایی که مسیر و راه پر رمز و راز را در اختیار مردم قرار می‌دهند؟ این نشان می‌دهد اگرچه راه پر رمز و راز است اما شهدا برای اینکه بتوانیم در آن قدم بزنیم راه را برای ما هموار کردند و چراغ هدایت و گسترش دادند تا نور ولایت را از مسیر شهدا بگیریم.

رادان با تاکید بر اینکه باید رمز و راز شهادت جاودانه را در شهدا جست و جو کنیم، اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد جاودانه باشد باید بپذیرد که امت شود و دور امام حلقه زد چراکه امت مرید و مطیع امام زمانِ زمان خود یعنی رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: زمانی که امام زمان و حال ما یعنی رهبری می‌گوید بجنگ می‌جنگد، دفاع کن دفاع می‌کنی و می‌گوید عمار باش عمار می‌شوی چون امت شدی و امام داری.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: امتی که امام دارد مکتب می‌خواهد و آن مکتب سرخ اباعبدالله الحسین است؛ این مکتب جوان ما را برای زمانی که عملیات لو رفته و تیر بارهای دشمن بر سر رزمندگان است جوری می‌سازد تا در آن حین داوطلب رفتن به میدان مین می‌شود؛ به طوری که همچون اکبرمسیر جزی‌هایی می‌شوند که اینقدر دست خود را در تیربار قرار می‌دهند که گویا این دست کباب شده است.

رادان با اشاره به اینکه این فرد از مکتب امام حسین یاد می‌گیرد، افزود: وقتی از زینب (س) سوال می‌کنند چه بر تو گذشت می‌گوید چیزی جز زیبایی نبود؛ در همین راستا این مکتب اباعبدالله حسین است که مادر شهید زینب گونه می‌شود و پدر و بردار شهید ابوالفضل گونه می‌شوند چراکه آن‌ها هم در این مکتب قرار دارند.

وی گفت: امت باید باشد، امام داشته و مکتب داشته باشیم، آن موقع است که بین رزمنده ما با رزمنده دشمن در زمینه جهنمی و بهشتی شدن فرق وجود خواهد داشت و اینجا است که قصه پر رمز و راز شهدا تبدیل به کلید می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه امام حسین هم روزی امت داشته و مکتب خود را معرفی می‌کند، اظهار کرد: وقتی امام حسین جاودانه است شهدا هم جاودانه می‌شوند چراکه او هم در این سه بال قرار می‌گیرد.

رادان با بیان اینکه کسی که امت می‌شود و امام دارد در جایی نیز خودش می‌تواند امام شود، ادامه داد: حاج قاسم در برابر رهبری سر تعظیم پایین می‌آورد و می‌گفت راز جاودانگی در تبعیت از این سید است؛ در همین راستا حاج قاسم خود می‌تواند محوری شود که خیلی‌ها دور آن پروانه می‌شوند چراکه این مکتب است.

وی تصریح کرد: در دوران جنگ و تحریم، بدون سلاح و با کمبودها روبه‌رو بودیم اما چه شده که اکنون گاهی قبل خود را فراموش کرده و معبر شهدا را فراموش می‌کنیم و در معبر دیگران قرار می‌گیریم و کفران نعمت می‌کنیم؟ در همین راستا باید مراقب بود چراکه اگر کفران نعمت کردی فردا کسی می‌شوی که در صحنه کربلا وقتی از امام زمان زمانش اجازه می‌گیرد که برود در چند روز پایان عمر خود فقط یک جمله گفت که مردم ببینید حال کسی را که به امام خود پشت کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: برای با امام ماندن باید پیج‌ها و سختی‌ها را طی کنید؛ این راه باید طی شود و به اراده شما تعظیم کند همانطور که سختی‌ها به اراده شهدا تعظیم کردند.

رادان با اشاره به اینکه باید آماده شویم تا سیلی محکم بعدی را به پیکره دشمن ذلیل به ظاهر قوی بزنیم، گفت: اگر می‌خواهیم امروز در مسیر شهدا باشیم بدانیم که مسیر شهدا مسیر امام، انقلاب و حضورمان است؛ از این تکلیف تو است کسی را که راه را گم کرده دعوت، خواهش و التماس کنی تا در راه قرار بگیرد چراکه رأی ما سیلی محکم به دشمن و آمریکایی‌ها است

درباره علیرضا

موارد جالب

ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)

بازدیدها: 0ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) قمر بنی هاشم، ویزه نامه ولادت حضرت …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۴۸۳
  • ۲,۹۲۳
  • ۲۰,۶۱۶
  • ۵۴,۳۶۴
  • ۳,۹۶۷,۱۷۳
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹