رو نمایی از کتاب بی قراران

بازدیدها: 21

کتاب بی قراران شامل معرفی یکصد و نود شهید بنی فاطمه با حضور سرلشگر پاسدار رحیم صفوی و خانواده شهدا  روز پنج شنبه  در مراسم  یادواره رونمایی خواهد شد

وقتی به آسمان صاف و آبی دل‌های به پرواز درآمده و افلاک نشینان آزاد شده از تعلقات مادی می‌نگریم خود را کوچک‌تر از آنی می‌یابیم که در تصور و ذهن‌مان به آن دل خوش کرده‌ایم.

 پس به این پاسخ بی‌سوال می‌رسیم که شهدا در کربلای حماسه و ایثار عصرمان ندای دعوت حسینی، مولا و مقتدای خود حضرت امام خمینی(ره) را با تبعیت از یاران عاشورایی حضرت سیدالشهدا(ع) با گوش دل شنیدند و با پای جان و در عمل به اثبات رساندند و به همین دلیل با براق بصیرت به ضیافت نور شتافتند و چون خلوص،‌رنگ جهادشان و ایثار نشان ایمان‌شان بود. «مفسر عند ربهم یرزقون» گردیدند و مثال ستاره‌های دنباله‌دار، حدّ وصل زمین و مخزن گنج سرالله شدند.

بدون شک تلاش ما خاکیان عقب مانده از این بزم نورانی برای چنگ‌اندازی به وصول قرب‌شان امری طبیعی و مایه امید است.

از آنجا که هیئت بنی فاطمه اصفهان با قدمتی طولانی همواره در مسیر الی الله و در تحت لوای اهل بیت رسول الله علیهم السلام و برای برافراشتن پرچم توحید، عزت، کرامت و بزرگواری، حسینی بودن و حسینی ماندن را با مدد از مظلومه عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به امید ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انتخاب نموده است، هرگز از نثار جان، مال، قدم و فکر و اندیشه چه در دوران خفقان پهلوی برای مبارزه با ظلم آنان و چه در دوران پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی یعنی تهدید منافقین و ضد انقلابیون و حمله متجاوزین بعثی در کردستان، گنبد، سیستان و بلوچستان و دفاع مقدس و حتی بمباران شهرها دریغ ننموده و به کاشت و آبیاری درخت پر ثمر اسلام عزیز همت گماشته است.

 در همین راستا، تقدیم بهترین انسان‌های هنرمند شیفته شهادت و همچنین جانبازان سرافراز به همراه صدها ایثارگر میدان رزم دیده و امتحان پس داده، همه و همه گواه این ادعاست.

بر همین اساس و بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای که «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» ستاد یادواره 190 شهید بنی فاطمه به همت واحد فرهنگی حسینیه بنی فاطمه و پایگاه بسیج شهدای ابن سینا و همکاری هیئت مدیره بنی فاطمه در سال 1390 تشکیل گردید تا در سی و پنجمین سال استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک گردهمایی بزرگ و نورانی نام و یاد آنان بر تارک ایران اسلامی و شهر شهیدان همیشه سرافراز اصفهان چونان مرواریدی تابان بدرخشد.

اعضاء دبیرخانه یادواره پس از تشکیل کمیته‌های اجرایی شامل: جمع‌آوری اطلاعات آثار شهدا، فرهنگی، اطلاع رسانی و تبلیغات، علمی و تدوین و تألیف آثار، پشتیبانی  و مالی و روابط عمومی با تشکیل 75 جلسه منظم در روزهای شنبه که در مواردی از تجربیات بعضی از میهمانان از جمله سرداران و مسوؤلان اجرایی استفاده می‌شد و با بیش از 200 مصوبه‌ی اجرایی به شناسایی شهدای وابسته به این مجموعه پرداخت و با تشکیل پرونده، ضمن جمع‌آوری آثار عزیزان از طریق مرکز اسناد ایثارگران معاونت تحقیق و پژوهش واتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، خانواده معظم شهدا، دوستان، آشنایان و در مواردی مصاحبه حضوری موفق به چاپ کتاب بی‌قراران گردید.

در خصوص چاپ کتاب برای آگاهی بیشتر شما خوانندگان بزرگوار نکات زیر را ضروری می‌دانیم:

  1. نام کتاب بی‌قراران برگرفته از وصیت‌نامه یکی از شهدای عزیز که از لسان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای بیان شده و در مطلع همین کتاب به چاپ رسیده است، انتخاب شد.
  2. برای معرفی هر شهید یک صفحه اختصاص یافت تا مطالعه آن برای مخاطبان عزیز راحت‌تر باشد.

 شایان ذکر است زندگی‌نامه تعدادی از این شهدا ویژگی چاپ کتاب مستقل را نیز دارد که امید است در آینده به نتیجه برسد .

  1. قریب ده سردار و فرمانده ارشد در جمع این افلاک نشینان وجود دارد ولی در این کتاب با عنایت به خلوص همه‌ی آنها و این که همگی تلاش در گمنامی و بی‌نشانی داشتند، نام همه‌ی شهدا، بدون عنوان و مقام خاصی ذکر گردیده است.
  2. ترتیب اولویت نام شهدای عزیز و صفحه‌بندی براساس تاریخ شهادت انجام شده است.
  3. با عنایت به این که زندگی‌نامه شهدای عزیز به صورت خلاصه به چاپ رسیده شاید انتظار خانواده معظم آنان را برآورده نکند. لذا به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت درخواست عفو می‌شود.
  4. در صورتی که شهیدی از قلم افتاده ضمن پوزش، مستدعی است مراتب را به ستاد یادواره اطلاع دهید تا در زنده نگه داشتن یاد آنان تلاش گردد.
  5. از مجمع نویسندگان شهدای طلاییه، که در تألیف و جمع‌آوری مطالب همت ویژه نموده‌اند و همچنین از عزیزان ویراستار، تنظیم‌کننده صفحات، طراح و انتشارات و … تشکر می‌شود.

در پایان لازم می‌دانیم از همه بزرگوارانی که با عنوان هیئت بنی فاطمه، هیئت خردسالان بنی فاطمه و بسیج شهدای ابن سینا تلاش نمودند تا معارف ناب اسلامی را در جامعه گسترش دهند و در همه ادوار گذشته و حال به نوعی در این مسیر همّت خالصانه کردند سپاسگزاری ویژه نماییم و از خداوند بزرگ برای دل سوختگان این جمع که دست‌شان از دنیا کوتاه است، طلب مغفرت و رحمت نموده و برای عزیزانی که در قید حیات هستند خصوصاً بزرگوارانی که ما را در برگزاری این یادواره که باقیات الصالحاتی برای همیشه خواهد بود به ویژه خانواده معظم شهدا و اعضای دبیرخانه و همه دلسوزانی که در چهارشنبه شب‌ها در دیدار از خانواده شهدا شرکت نموده‌اند صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.

­­­­­­­­

والسلام

به امید ظهور دولت حضرت مهدی(عج)

دبیرخانه یادواره یکصد و نود شهید بنی فاطمه(س)

 

درباره basir

موارد جالب

ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)

بازدیدها: 0ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) قمر بنی هاشم، ویزه نامه ولادت حضرت …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۷۳۵
  • ۲,۸۵۳
  • ۲۱,۷۵۷
  • ۵۲,۵۴۰
  • ۳,۹۶۱,۷۰۶
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹