ویژه نامه نیمه شعبان

بازدیدها: 8

«ولادت منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف»

 ولادت و زندگانی امام زمان (عج)

اشعار – متون ادبی و حرف دل با صاحب الزّمان(عج)

 نشانه های ظهور و جهان پس از ظهور پیرامون انتظار و وظایف منتظران
 بخش ویژه صوتی – تصویری یادگاری ها  (تم موبایل – اسکرین سیور – والپیپر)
امام مهدی (عج) در کتاب و سنت نقش و تأثیر رسانه ها در آخرالزّمان
مفهوم وعلل غیبت کتابخانه(متن + دانلود) – ویژه نامه سال های گذشته

اشعار و سبک های ولادت امام زمان (ع)

ولادت و زندگانی امام زمان (عج)

 گفتارى از زندگى پر فیض امام مهدى (عج) ظهور و قیام حضرت مهدى صلوات الله علیه یک جریان منطقه‏اى و قومى نیست، بلکه یک مسأله جهانى و همگانى است، النهایه، این مسأله در جهان تشیع بیشتر شکل گرفته و ارادتمندان آن حضرت پیوسته در انتظار ظهور وى هستند و از وجود مبارک و دعاهاى نافذ و توجهات عالیش در زمان غیبت استفاده‏ها مى‏کنند.
  پیرامون ولادت و زندگانی

شناخت مختصرى از زندگانى امام مهدى (عج)تولد حضرت مهدى (ع) از دیدگاه علماى اهل سنت – دیدار حضرت مهدى (ع) – علل سیاسى – اجتماعى غیبت – غیبت صغرى و کبرى – نواب خاص – وظایف و فعالیتهاى اساسى نوّاب خاص – مهدى (ع) در منابع شیعه.
  فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب
معنای نداشتن حکومت این است که تمام حدود و ثغور مسلمین از دست برود، و ما با بی حالی دست روی دست بگذاریم که هر کاری می خواهند بکنند؟ و ما اگر کارهای آنها را  امضاء نکنیم رد نمی کنیم. آیا باید اینطور باشد؟ یا این که حکومت لازم است و اگر خدا شخص معینی را برای حکومت در دوره غیبت تعیین نکرده …

نشانه های ظهور و جهان پس از ظهور

 ظهور و علائم آن

 شرایط ظهور امام زمان (ع)

شرط اول: وجود طرح و برنامه عادلانه کاملى که عدالت خالص واقعى را در برداشته باشد و بتوان آن را در هر زمان و مکانى پیاده کرد و براى انسانیت سعادت و خوشى به بار آورده و تضمین کننده سعادت دنیوى و اخروى انسان باشد.
شرط دوم: وجود رهبر و پیشواى شایسته و بزرگ که شایستگى رهبرى همه جانبه آن روز را داشته باشد.
شرط سوم: وجود یاران همکار و همفکر و پاسدار در رکاب آن رهبر واحد براى پیاده کردن جهانى آن اهداف بلند…

 وقایع پیش از ظهور

عصر طلایی دلهای مؤمنان از ترس خالی شده و قلوب دشمنان آنها آکنده از ترس و وحشت می ‏گردد. همان‏گونه که خداوند متعال در نبرد بدر با ایجاد رعب در دل دشمنان و فرستادن فرشتگان برای یاری مسلمانان – که تعدادشان در برابر مشرکان بسیار اندک بود – دلهای مؤمنان را از ترس خالی نمود، در زمان ظهور نیز چنین خواهد شد.

 منجی و جهان پس از ظهور
 

 

بخش ویژه صوتی – تصویری

 کلیپ ها و قطعه فیلم هایی با موضوع ولادت حضرت مهدی (عج) (تصویری)
 مداحی و مولودی ولادت قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان (عج) (صوتی)

 ناله های فراق یار غایب از نظر (صوتی)

امام مهدی (عج) در کتاب و سنت

قرآن و پایان تاریخ

 بشر به مقتضاى حُب ذات و طبیعت جست‏وجوگر خود همواره به سرانجام دنیا مى‏اندیشد و اکنون که فقر و فساد، ظلم و ستم، تبعیض و ناجوانمردى، استعمار و استثمار، انحصارطلبى قطب سلطه گر و صدها و هزاران پدیده نا میمون فرهنگى، سیاسى و اقتصادى و اجتماعى به صورت وحشتناکى بر جوامع بشرى چنگ انداخته و عرصه را بر انسان‏هاى آزادیخواه و طالب حداقل حقوق انسانى تنگ نموده، این سؤال که آینده جهان و پایان تاریخ چگونه خواهد بود از اهمیت ویژه برخوردار است.

 توصیف حضرت در روایات

مهدى منتظر در نهج البلاغه

از آن پس ناگزیر مدتى که مشیت الهى اقتضاء کند در انتظار بسر برید ، آنگاه خداوند شخصیتى را برانگیزد تا شما را ( که به اختـلاف و جـدائى گرائیده اید ) جمع کند و پراکندگى شما را سر و سامان بخشد. پس به کسیکه ( چیزیکه ) رو نکرده دل مبندید؛ و از آن که رو گردانده ناامید مشوید

 مهدویت در قرآن و احادیث

آیا مدعیان مهدویت فقط در میان شیعه زیاد بوده‏اند و در میان اهل تسنن نبوده‏اند؟مى‏بینید مدعیان مهدویت در میان اهل تسنن هم زیاد بوده‏اند.یکى از آنها همین مهدى سودانى یا متمهدى سودانى است که در کمتر از یک قرن اخیر در سودان ظهور کرد و در آنجا یک جمعیتى به وجود آورد که تا همین اواخر هم بودند.

مفهوم وعلل غیبت

 منافع وجودی امام عصر(ع) در عصر غیبت 

اصولاً هر جامعه ‏ای برای خود تشکیلات و سازمانی دارد، و برای بقا و ادامه کار سازمان‌ها و به منظور تعقیب هدف، وجود رهبری لازم است. هرگاه این رهبر در دل اجتماع باشد، وجود و مداخله‏اش در رهبری و گردش تشکیلات و سازمان‌ها لازم و ضروری خواهد بود، ولی هرگاه که رهبر به عللی محبوس، یا تبعید و دور افتاده، یا مریض و بیمار باشد، وجود او برای پیگیری امور اجتماع و افراد، کافی خواهد بود؛ زیرا باز مردم به امید آن رهبر، دست به دست هم داده، کارها را ادامه می‏ دهند.

علت و فلسفه غیبت

هنگامى که پنجمین فرزند امام هفتم (علیه السلام) غایب شد، مواظب دین خویش باشید، تا مبادا کسى شما را از دین خارج کند! اى پسرک من! براى صاحب الامر بناچار غیبتى خواهد بود، به طورى که عده اى از مؤمنان از عقیده ى خود بر مى گردند، همانا خدا به وسیله ى غیبت، بندگانش را امتحان مى نماید.

غیبت و حیرت

اوست ‏حجت‏ بزرگ خدا، ولى اعظم پروردگار، نجات دهنده بشر، وارث تمام ‏انبیا و اوصیا و جانشین همه پیامبران و امامان، خلف صالح، قائم به حق،مبین احکام دین، پروراننده عدل و داد، سمبل حق و حقیقت، تالى تلو قرآن،بقیه الله فى الارض، صاحب الزمان و خلیفه الرحمن. او است: منصور.. مویدبه تاییدات خداوند.. حجت.. نور.. فرقان.. صاحب امر..

این‌ ماییم‌ که‌ غایبیم

جریان‌ مهدویت‌، نظیر پنج‌ جریان‌ دیگری‌ است‌ که‌ قرآن‌ کریم‌ مطرح‌ کرده‌ و از حکم‌ عام‌ آن‌ پنج‌ جریان‌ جدا نیست‌. این‌ جریان‌ خمسه‌ عبارت‌ از ربوبیت‌، نبوت‌، امامت‌، روحانیت‌ و ایمان‌ است‌. 

ولایت در زمان غیبت‏ حضرت ولى عصر(عج)

برهان عقلى بر ضرورت ولایت فقیه در عصر غیبت نظیر برهان بر نبوت و امامت است. زیرا آنچه که اثبات کننده نبوت عامه است، یکى نیاز بشر به قوانین الهى است، و دیگر نیاز به وجود فردى است که به دلیل مسانخت…

اشعار – متون ادبی و حرف دل با صاحب الزّمان(عج)


حرف دل با صاحب الزّمان(عج):

1- از زبان حرف دلی های سایت شهید آوینی

دل نوشته های خود را در قسمت حرف دل سایت ثبت نمایید و در زیبا شدن این قسمت ما را یاری نمایید. (حرف دل)
2- با او که بیش از همه دوستش دارم !!
3- “برای او که دیر کرده است!”

 بانک اشعار مهدوی(عج)

غزل های حافظ شیرازی (اشعار)

  حافظ و مهدویت :
قسمت اولقسمت دوم

اس ام اس های زیبا برای تبریک نیمه ی شعبان

ای دل شیدای ما، گرم تمنّای تو

                                                     کی شود آخر عیان طلعت زیبای تو

 ادبیات انتظار

پیرامون انتظار و وظایف منتظران

آثار انتظار ظهور مهدى (ع) 

حقیقت انتظار و آثار سازنده آن – مفهوم انتظار – انتظار یعنى آماده باش کامل – خود سازى فردى – خود یاری هاى اجتماعى – منتظران راستین در فساد محیط حل نمى‏شوند.

انتظار ظهور قائم آل محمد(عج)

مهدویت و انتظار در اندیشه مطهری

یکی از مباحثی که امروزه جدّی مطرح می‌شود، بحث جهانی‌شدن است و می‌دانیم حکومت مهدی(عج) نیز حکومت جهانی است. قیام او فلسفه‌ای جهانی دارد و الگوی اسلامی جهانی‌شدن را می‌توان همان حکومت مهدی(عج) دانست. اگر از این زاویه نگریسته شود، آیا جهانی‌شدن رنگ و بوی دیگری نخواهد گرفت و در آن صورت، وظیفه ما در قبال آن‌چه امروزه به صورت جهانی‌شدن مطرح شده، چیست؟

مبادا خفته باشید…

منتظران حقیقى، پیوسته تصویر ظهور را در برابر دیدگان دارند و از دل و جان آن را مى‏جویند و براى تحقق آن مى‏کوشند. انتظار نه فقط ظهور را در دل و جان ما پایدار مى‏سازد بلکه در قلمرو تن ما نیز نقش و نشانى از آن را آشکار مى‏نماید، مگر نه این که چشم، زبان، گوش، دهان و دست و پاى ما، بندگان فرمانبردار دل ما هستند. پس اگر اندیشه و پندار ما به رنگ ظهور درآمد گفتار و کردارمان را نیز همرنگ خود خواهد ساخت. مبادا این حقیقت را خیال و رؤیا پندارید…

وظائف منتظران در دوران غیبت

 

یادگاری ها (تم موبایل – اسکرین سیور – والپیپر)

 

 

والپیپرهای مهدی موعود (عج) (کاغذ دیواری)

 تم موبایل به مناسبت نیمه شعبان (نوکیا و سونی اریکسون)

محافظ صفحه:اسکرین سیور(ScreenSaver)

                              شماره 1- حجم فایل: 2.8Mb

دریافت فایل(دانلود):                  شماره 2- حجم فایل: 1.8Mb

                              شماره3- حجم فایل: 2.8Mb

 دانلود بیش از 120 والپیپر با موضوع امام عصر (عج)(WallPaper)

 سری اول- حجم فایل: 4.5Mb            سری دوم- حجم فایل: 3.8Mb

دریافت فایل(دانلود):   سری سوم- حجم فایل: 7.8Mb           سری چهارم- حجم فایل: 7.4Mb

 سری پنجم- حجم فایل: 7.3Mb           سری ششم- حجم فایل: 4.3Mb

نقش و تأثیر رسانه ها در آخرالزّمان

هالیوود و فرهنگ‌سازان شیطانی:   قسمت اول  –  قسمت دوم

سیطره صهیونیسم بر رسانه‌‌های فراگیر جهان، امروزه دیگر امری انکارناپذیر است. اهدافی را که «راشورون»، خاخام یهودی، در سال 1869 در سخنرانی خود در شهر «پراگ» مبنی بر الزام سیطره کامل یهود بر رسانه‌های جمعی اعلام کرده بود، اکنون محقق شده است…

  نقد فیلم هایی با موضوع منجی و آخرالزمان

پشت پرده ی بازی های رایانه ای :  قسمت اول قسمت دوم – قسمت سوم قسمت چهارم – قسمت پنجم

سال های 70 – 1369 یک بازی رایانه ای در کنار بازی های دیگر رواج پیدا کرده بود که ماجرای نجات یک سرباز آمریکایی از دست نیروهای اسلامی توسط یک کماندوی آمریکایی بود. یعنی بازیگر رایانه ـ که فرقی نمی کرد من باشم یا شما و یا فرزندانمان ـ باید نقش آن کماندو را بازی می کرد که برای نجات سرباز امریکایی…

 هالیوود و رسانه های غرب، ابزار صهیونیسم

کتابخانه(متن + دانلود) – ویژه نامه سال های گذشته

 کتابخانه حضرت ولی عصر(عج)

چهارده اختر تابناک – چهل داستان و چهل حدیث از امام زمان علیه السلام – چشم به راه مهدى (عچ) – امامت و غیبت – اتفاق در مهدى موعود علیه السلام – حضرت مهدى علیه السلام فروغ تابان ولایت – مقالاتی در موضوعات مختلف – پیرامون مهدویت – شیوه هاى یارى قائم آل محمّد (عج) – ویژگى هاى حضرت مهدى(علیه السلام) – آرماگدون: تدارک جنگ بزرگ – عصر ظهور – نا پیدا ولى با ما – راهى به سوى حقیقت – نشانه هاى یار و چکامه انتظار…

درباره basir

موارد جالب

ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)

بازدیدها: 0ویژه نامه ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) قمر بنی هاشم، ویزه نامه ولادت حضرت …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۴۹
  • ۷۵۱
  • ۳,۰۸۸
  • ۳۸,۸۰۹
  • ۳,۹۳۹,۰۲۶
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹