شهید والامقام سعید قدوسی نژاد

بازدیدها: 36

شهید سعید قدوسی نژاد نام پدر : علی تاریخ شهادت : ۱۱/۸/۱۳۶۱ تاریخ تولد : ۳۰/۶/۱۳۴۵ محل شهادت : عین خوش

 آخرین روزهای سال ۱۳۴۵ سپری می شد که خداوند عطیه ای آسمانی به خانواده ی قدوسی نژاد هدیه داد. اولین فرزند خانواده بود، نامش را سعید نهادند تا خوشبختی در پیشانی اش ثبت گردد.

به هنگام فراگیری علم چندگاهی وارد حلقه ی دانش آموزان شد و پس از وارد شدن به مقطع متوسطه علی رغم شوق و علاقه ی درونی هجرت را بر ماندن برگزید و به جهاد رفت.

با وجود سن کم در دوران پرشور انقلاب در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد و اعلامیه های امام را در خرابه ای پشت خانه پنهان کرده و شب ها در شهر پخش می نمود.

او که هدفش یاری دین خدا و امام امت بود. در بحبوحه ی جنگ هم قدعلم کرد و در صف مردان غیور بسیجی قرار گرفت. با نام محمد ثبت نام کرد و آدرس منزل خاله را نوشت تا به هنگام شهادت مادرش یکباره غافلگیر نشود.

سعید از همان کودکی انسی عجیب با نماز و دعا و نیایش داشت. احترام به والدین، تقید به صله ی رحم، تواضع و رعایت حقوق دیگران هم از صفات بارز اخلاقی اش بود.

سرانجام در یازدهم آبان ماه سال ۱۳۶۱ او که وجودش در تب شهادت می سوخت ردای سرخ شهادت بر تن کرد و به سوی معبود شتافت.

امام خامنه ای(مد ظله العالی):

انقلابى که امام پدید آورد و شهیدان با خون خود آن را رنگ و بوى گل سرخ بخشیدند، اکنون در سراسر جهان، در بیدارى ملتهاى مظلوم و در تجدید حیات جوامع مسلمان و در استحکام روزافزون مبانى معنویت و در فروپاشى مادّیگرى صریح و نفاق‏آلود و خلاصه در سرافرازى حق و سرافکندگى باطل، خود را مى‏نمایاند. پرچم عروج انسان به بام معنویت که امروز در گوشه و کنار دنیا برافراشته مى‏شود، در حقیقت پرچم امام ما و شهیدان اوست. آنها زنده‏اند و روزبه‏روز زنده‏تر خواهند شد.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۳۱
  • ۶۷۹
  • ۵,۴۵۲
  • ۲۳,۶۵۵
  • ۳,۸۹۹,۶۴۶
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۵