شهید والامقام سعید ملک محمد

بازدیدها: 39

شهید سعید ملک محمد 01

شهید سعید ملک محمد نام پدر : احمد تاریخ شهادت : ۲۵/۵/۱۳۶۲ تاریخ تولد : ۱۳۴۲ عملیات : والفجر۲

سعید در سال ۱۳۴۲ در شهر اصفهان دیده به جهان گشود. او در خانواده ای متدین و زحمتکش رشد کرد و بالید و آداب زندگی را در زیر سایه ی پدر و مادر آموخت. به سن تحصیل که رسید تحصیلاتش را تا مقطع سیکل ادامه داد و پس از آن وارد عرصه ی کار شد و حرفه ی جوشکاری را انتخاب کرد. او از نوجوانی زبانش گویای ذکر اهل بیت بود و گوشش شنوای احادیث و دلش همنوای عزاداری های ایشان. پس معرفت  و عشق به آن انوار مقدس در تمام وجودش رخنه کرده بود و راه و مسیر زندگی اش را بر پایه ی همان معرفت برگزید. او به هنگام شنیدن نوای خمینی بت شکن تبر بر دست گرفت و به جمع ابراهیمیون پیوست. پس با شهادت هر آزاده ای عَلَم عزا به پا کرده و همگان را برای ادامه ی راهش به میدان قیام فرامی خواند. پس تلاش های او و هزاران مثل او به ثمر نشست و وطن طعم استقلال و آزادی چشید. دیری نپایید که استعمارگران جهان پشت به پشت دیوانه ی بغدادنشین عزم سرنگونی انقلاب کردند و به ایران تاختند. پس سعید که آن روزها محور فعالیت هایش در مدرسه ی عشق ـ بسیج – بود برای مقابله با دنیای ظلم و کفر راهی میدان رزم شد. چند ماهی بیشتر نگذشت که در حین انجام عملیاتی صورت و چشمان سعید هدف اصابت ترکش قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان قصد بر عمل شد. اما با عنایت حضرت اباالفضل(علیه السلام) و خوابی که دید بدون جراحی ترکش ها خارج گردید. زمان گذشت و حماسه آفرینی های سعید به دومین والفجر رسید. بیست و پنج مرداد ماه سال ۱۳۶۲ بود که او اذن دخول به حریم کبریایی یافت و به شهادت رسید.

امام خمینی (ره):

شهادت ارثی است که از اولیای ما به ما می رسد، آنها باید از مردن بترسند که بعد از مرگ، موت را فنا می دانند، ما که بعد از موت را حیات بالاتر از این حیات می دانیم چه باکی داریم.

درباره علیرضا

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۶۴۴
  • ۲,۳۹۶
  • ۱۱,۱۶۹
  • ۳۰,۱۰۷
  • ۳,۹۱۲,۲۰۶
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۸