شهید سید مسعود اشجع

بازدیدها: 30

نام پدر :سید حسین                                                        تاریخ تولد : 1347

تاریخ شهادت : 1368                                                   محل شهادت: اندیمشک

دومین شهید خانوادهشهید سید مسعود اشجع 01

حدیث پرواز

سال 1347بود که مسعود دیده به جهان گشود و نهال دل در باغ سبز محبت مادر و دستان پرسخاوت پدر به بار نشاند و لحظات سبز زیستن را با روشنایی شمع بندگی منور ساخت.

به هنگام آموختن راهی سرای علم آموزان شد اما شور و شوق دفاع از میهن به او مجال ادامه ی تحصیل نداد و تنها هشت سالی میهمان بزم دانش آموزان بود.

در روزهای خروش امواج خشم غیرت مردم بر علیه شاه سن چندانی نداشت اما حضورش در اجتماعات مردمی نهال عشق به میهن اسلامی را در دلش کاشت و چندی بعد با یورش دشمنان برای تنومندی آن نهال به دفاع از دستاوردهای انقلاب برخاست.

خوش خلقی و شوخ طبعی مسعود در کنار مهربانی و صداقت سبب شده بود دیگران از همنشینی با وی لذت برده و در پی دوستی با او باشند. احساس مسئولیت و حس همدوستی در وجود مسعود او را به فردی کاری و توانمند تبدیل کرده بود که در همه حال در پی کمک به دیگران و گره گشایی از مشکلات اطرافیان بود بدون آنکه هیچ چشم داشت و انتظاری داشته باشد.

مسعود علاوه بر فعالیت های انقلابی و مذهبی در عرصه ی هنر و ورزش نیز توانایی هایی داشت. او با استعدادی فراوان برنامه های تئاتر اجرا می کرد و در کنار آن رشته ی ورزشی کاراته را فرا گرفته و با تنی ورزیده و بدنی توانمند آن را دنبال می کرد.

با یغمای مرزهای اسلامی به دست دشمن زبون، او که عشق خمینی به سر داشت و سودای وطن در دل، به طور داوطلبانه لباس خدمت بر تن کرد و از طریق ارتش جمهوری اسلامی در میادین خون و آتش حضور یافت .

ماه رمضان سال 1368بود که مسعود در حین انجام وظیفه هدف گلوله منافقان قرار گرفت و با ریختن خونش سند حقانیت انقلاب را به امضا رساند.

درباره basir

موارد جالب

شهید سعید کهشان

بازدیدها: 137   نام پدر : علی                                       تاریخ تولد : 1345 تاریخ شهادت : 1364                            …

دیدگاهتان را بنویسید

اخبار با تصاویر

آمار بازدید

  • ۰
  • ۱,۵۸۷
  • ۲,۷۹۶
  • ۱۷,۸۶۱
  • ۴۸,۴۱۲
  • ۳,۹۵۶,۰۸۷
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹